Facebook przestaje używać numerów telefonów w celach reklamowych

Facebook wreszcie zrezygnował z denerwującej praktyki, wykorzystywania naszego numeru telefonu do celów reklamowych. Portal zapewnia, że nie będzie już tego robił.

Hasło i login już od dawna nie zapewnia wystarczającej ochrony naszych usług internetowych. Hakerzy mogą bowiem z łatwością je wykraść, a wówczas łatwo dostaną się do naszych kont w grach wideo, czy też w mediach społecznościowych. Od lat wykorzystuje się więc dwuskładnikowy system autoryzacji, używający naszego numeru telefonu. Gdy logujemy się z nieznanego dla systemu urządzenia, wówczas otrzymujemy jednorazowy kod potwierdzający, że jesteśmy właścicielem konta.

Z takiego rozwiązania korzysta również Facebook, jednakże wykorzystuje nasz numer nie tylko do autoryzacji. Znany portal dotychczas używał go bowiem również w celach reklamowych. W zeszłym roku firma przyznała, że nasz numer wykorzystuje także w funkcji “Osoby, które możemy znać”. Wielu użytkowników z pewnością nie było tego świadomych, lecz firma porównywała nasz numer z numerami kontaktowymi innych użytkowników. Dzięki temu była w stanie podsuwać nam profile osób, z których mogliśmy mieć coś wspólnego.

Jak donosi Reuters, portal zaprzestaje tych praktyk. Wprowadzanie zmian zaczęto w tym tygodniu od Ekwadoru, Etiopii, Pakistanu, Libii oraz Kambodży. Te kraje to dopiero początek, gdyż w przyszłym roku nowa polityka obejmie także pozostałe rynki.

Trudno powiedzieć co skłoniło portal do zmiany zdania, ale być może chodzi o problemy z naruszaniem prywatności użytkowników. Jak wiemy FTC niedawno z tego powodu nałożyło na firmę karę w wysokości 5 mld dolarów. Być może amerykańska firma nie chciała drażnić komisji i narażać się na kolejne śledztwa oraz kary finansowe.

Facebook

Źródło

You may also like...