Facebook uznał reklamę cebuli za zbyt seksowną

Facebook zablokował reklamę jednego z internetowych sklepów promujących cebulę. Powodem jej odrzucenia było to, iż reklama miała być ponoć…zbyt seksowna.

Facebook to jedna z najbardziej znanych i równocześnie niezwykle efektywnych platform reklamowych. Publikowane tam reklamy docierają bowiem do setek milionów potencjalnych klientów, więc taką formę promocji chętnie wykorzystują różne firmy do wspierania swych biznesów.

Portal oczywiście ma zasady dopuszczania reklam, więc nie każdy produkt będzie dopuszczony do takiej formy promocji. Oceną reklam zajmują się specjalne algorytmy, które jednak nie zawsze działają tak powinny. Czasem ich błędy bywają bardzo zabawne.

BBC donosi bowiem o firmie The Seed Company, która stała się ofiarą pomyłki takiego algorytmu. Przedsiębiorstwo chciało zamieścić na portalu reklamę cebuli, którą handluje, lecz algorytm ją odrzucił. Najbardziej zaskakujący był jednak powód tej decyzji, gdyż algorytm uznał ją za “seksualnie dwuznaczną”.

Co jak co, ale cebuli nie da się uznać za seksowną, więc o co tak naprawdę mogło chodzić? Manager sklepu podejrzewa, że ze względu na okrągłe kształty, gładkość, a być może także kolor, filtry portalu mogły uznać zdjęcie za biust lub pośladki i dlatego reklamę zablokowano.

Przedstawiciel Facebooka w rozmowie z mediami przyznał, że czasem używany algorytm podejmuje błędne decyzje. Potwierdził też, że firmę przeproszono już za błędną decyzję i spowodowane tym samym problemy.

Nie jest to jednak pierwszy przypadek, gdy Facebook kasuje wpisy, reklamy lub całe grupy, błędnie uznając, że nie spełniają regulaminu portalu.

Facebook

Źródło

You may also like...