Google Assistant pomoże w kontaktach ze wsparciem klienta
Głosowy pomocnik Google Assistant dostał nową funkcję, która pomaga w kontaktach ze wsparciem klienta. Opcja Hold for Me wyeliminuje konieczność oczekiwania na rozmowę z konsultantem.
Każdy kto próbował się choć raz skontaktować ze wsparciem klienta wie, że jest to droga przez mękę. Próba połączenia się z konsultantem operatora telekomunikacyjnego, by wyjaśnić zawyżony rachunek, oznacza długie oczekiwanie. Kolejka jest zwykle duża i na rozmowę z konsultantem czekamy często nawet kilkadziesiąt minut, słuchając melodyjki.
Niestety nie da się tak po prostu przeskoczyć i trzeba czekać ze słuchawką przy uchu, ale może koncernowi Google uda się ten problem zlikwidować. Amerykańska firma zaprezentowała właśnie najnowszą funkcję Google Assistant, która nazywa się Hold for Me. Według koncernu, pozwoli wyeliminować oczekiwanie na rozmowę z konsultantem.
Funkcja umożliwia pozostanie na linii, w oczekiwaniu na rozmowę, a w tym czasie możemy wykonywać inne zadania bez konieczności trzymania telefonu. Gdy konsultant odbierze połączenie, wówczas asystent poinformuje nas o tym za pomocą wibracji, powiadomienia, a także sygnału dźwiękowego. Co ważne, pomocnik poprosi również konsultanta o poczekanie, byśmy mieli czas podnieść telefon.
Hold for Me posiada także funkcję transkrypcji informującą w czasie rzeczywistym co dzieje się na linii. Jeśli więc odtwarzana jest muzyka, wówczas na ekranie pojawi się odpowiedni komunikat.
Opcję można aktywować w ustawieniach asystenta. Na tę chwilę można z niej korzystać na smartfonach Pixel 4a 5G oraz Pixel 5 5G i tylko w Stanach Zjednoczonych, gdyż udostępniono ją na razie w ramach demonstracji. Wkrótce koncern zamierza jednak rozszerzyć jej dostępność.
Technogadżet w liczbach