Google Maps uruchamia kolejną opcję dbającą o rzetelność informacji o firmach

Google wzbogaciło swą popularną aplikację Google Maps o nową opcję związaną z biznesem. Umożliwia złożenie skargi na wprowadzające w błąd informacje lub oszukańcze działanie firmy.

Google Maps to nie tylko nawigacja GPS, która szybko i sprawnie doprowadzi nas do wybranego celu. Jest to również narzędzie umożliwiające wyszukanie stacji benzynowej, restauracji lub sklepu oferującego potrzebny nam asortyment. Każda z firm oferuje dokładne informacje dotyczące prowadzonej przez siebie działalności, takie jak lokalizacja, godziny otwarcia, rodzaj biznesu, numer telefonu itp. Dzięki tym szczegółom, temu klientowi łatwiej jest do niej dotrzeć. Nie traci też czasu na poszukiwania, co w dzisiejszych czasach ma spore znaczenie.

Takie informacje nie zawsze jednak bywają do końca rzetelne. Mogą bowiem wprowadzić nas błąd lub sugerować, że firma prowadzi oszukańczą działalność. Google wprowadziło więc do użytku zupełnie nowe narzędzie, które pomoże to naprawić. Użytkownicy aplikacji otrzymali bowiem specjalny formularz skargi. Mogą go wypełnić, a następnie wysłać, jeśli uznają, że zamieszczone informacje wprowadzają w błąd. Weryfikacją nadesłanych skarg zajmą się następnie pracownicy koncernu.

Koncern uprzedza jednak, że choć skargę może wypełnić każdy, to nie mamy żadnej gwarancji, że skarga zostanie rozpatrzona. Google musi bowiem najpierw sprawdzić jej zasadność. Nie można bowiem wykluczyć, że skargi będą wysyłane przez konkurencję, by zaszkodzić przedsiębiorstwu.

Google Maps

Źródło: Searchengineland.com

You may also like...