Google Pay automatycznie zaimportuje bilety z naszej poczty
Google rozszerza funkcjonalność swego mobilnego systemu płatności Google Pay. Nowa funkcja usługi pozwoli automatycznie zaimportować bilety z naszej poczty.
Na rynku mobilnych systemów płatności trwa nieustanna walka o klienta, realizowana poprzez oferowanie mu wciąż nowych funkcji. Jedną z ciekawszych opcji otrzymał właśnie system Google Pay, opracowany przez koncern Google. Dzięki nowej aktualizacji oferuje rozszerzoną integrację z usługą Gmail, która może znacznie ułatwić życie użytkownikom smartfonów.
Aplikacja potrafi bowiem automatycznie importować bilety, karty lojalnościowe, karty pokładowe, czy też inną zawartość przesyłaną w poczcie elektronicznej. Następnie przenosi je do siebie, więc użytkownik ma od razu je pod ręką i może z nich wygodnie korzystać. To bardzo przydatna funkcja, gdy musimy już przysłanego nam biletu szukać ręcznie w gąszczu poczty, tylko od razu możemy go użyć.
Funkcję dodano po stronie serwerów obsługujących system płatności, więc użytkownik nie musi niczego pobierać. Należy tylko pamiętać, że standardowo opcja jest wyłączona i trzeba ją ręcznie aktywować w ustawieniach. Dopiero wtedy będzie automatycznie przeglądała nasze konto w usłudze Gmail, wyciągając z nich potrzebne informacje. Rzecz jasna korzystanie z niej nie jest obligatoryjne, więc używamy jej tylko na własne życzenie. A jeśli natomiast zaimportowany bilet przestanie być już potrzebny, wówczas wystarczy tylko skasować emaila, do którego go załączono. Wtedy zniknie on również z systemu płatności.
Dodam jeszcze, że funkcja działa tylko i wyłącznie z pocztą Gmail.
Źródło: 9to5google.com
Technogadżet w liczbach