Google testuje na YouTube nowe narzędzie zakupowe

Google rozpoczęło na portalu YouTube testy nowej formy reklamy. Pod niektórymi filmami pojawiają się linki do sklepów, w których możemy zakupić promowany w materiale produkt.

YouTube to platforma wideo, na której możemy znaleźć filmy o praktycznie dowolnej tematyce. Nie da się jednak ukryć, że jest to przede wszystkim miejsce służące zarabianiu. Większość twórców produkuje więc materiały licząc na to, że ich widzowie będą klikać na reklamy, zapewniając im dochód.

Google oczywiście również na tym zarabia. Firma testuje właśnie całkowicie nowy sposób w postaci zakupowych linków, który pozwoli jej zarabiać więcej. Użytkownicy donoszą, że pod niektórymi filmami pojawiły się linki prowadzące bezpośrednio do sklepu, w którym można kupić prezentowany produkt.

Linki prowadzą obecnie do rynku Google Express, który według doniesień The Information niebawem zostanie przekształcony w Google Shopping. Dziennikarze twierdzą, że Google planuje zamieszczać tego typu linki pod filmami, dzięki czemu trafią bezpośrednio do widzów. Zyskają w ten sposób łatwy dostęp do rekomendacji produktu i będą mogli udać się do sklepu, w którym zakupią interesujący ich produkt.

Jest to bardzo podobny system do tego, który Google testowało już wcześniej w wyszukiwarce obrazów, a teraz planuje rozszerzyć jego zasięg.

Wielką niewiadomą pozostaje na razie kwestia zarobków dla twórców treści. Obecnie mogą bowiem zamieszczać linki affiliacyjne do Amazonu, dostając prowizję od zakupów klientów. Nie wiemy natomiast, czy w przypadku nowego systemu również będą dostawać pieniądze, czy też cały zysk zatrzyma dla siebie amerykański koncern.

YouTube

Źródło: Theinformation.com

You may also like...