Gry wideo wkrótce staną się bardziej realistyczne
Największą bolączką gier wideo, jest całkowity brak fizycznej interakcji z wirtualnym bohaterem. Japończycy mają na to radę i oczywiście konstruują odpowiedniego robota.
Japoński start-up Different Dimension, wkrótce rozpocznie kampanię reklamową swego robota rzeczywistości rozszerzonej, który umożliwi interakcję z wirtualną postacią. Zasada działania nowej technologii jest bardzo prosta. Otóż generowany komputerowo obraz powstaje w czasie rzeczywistym, bazując na pokrytej zielonym materiałem powierzchni maszyny. Tymczasem na specjalnych wyświetlaczach zakładanych na głowę użytkownika, prezentowany jest obraz wirtualnej postaci, którą dzięki robotowi, można fizycznie dotknąć.
Prototyp maszyny nazywa się U-Tsu-Shi-O-Mi i jest przykładem mieszanej rzeczywistości, dzięki której obiekty z wirtualnego świata mogą być łączone z fizycznymi przedmiotami znajdującymi się w realnym świecie, zapewniając tym samym głębsze doznania. Krótko mówiąc, użytkownik, poprzez robota, może fizycznie wchodzić w interakcję z wirtualnym avatarem.
Different Dimension uważa, że jej wynalazek może przydać się na polu edukacji, treningów oraz oczywiście gier wideo. Technologia wejdzie do sprzedaży już w marcu, a jeśli jesteście zainteresowani jej zakupem, to cena będzie oscylować w graniach 5000 dolarów. A poniższy film prezentuje nową technologię w działaniu.
Źródło: Youtube.com
Technogadżet w liczbach