Tańsze HBO Max pomysłem na rywalizację z Netflixem
WarnerMedia zamierza w 2021 roku wprowadzić tańszą wersję nowego serwisu HBO Max. Usługa zaserwuje użytkownikowi nieco reklam, które pomogą ją finansować.
Walka o klienta na rynku serwisów streamingowych, staje się coraz bardziej zacięta. Na razie dominującą pozycję utrzymuje na nim Netflix. Inne liczą jednak na to, że ich serwisom uda się odebrać nieco klientów. Dopasowują więc swe oferty w taki sposób, aby stały się dla nich maksymalnie atrakcyjne.
Jednym z największych rywali dla Netflixa jest HBO Now, które od paru lat oferuje filmy i seriale w streamingu. Niestety oferta amerykańskiej stacji przegrywa cenowo z Netflixem, gdyż kosztuje aż 15 dolarów miesięcznie, a wkrótce ma być jeszcze drożej. Klienci wolą więc konkurencję, która nie tylko oferuje większy wybór treści, ale jest przy tym tańsza.
WarnerMedia ma więc pomysł jak to zmienić, a jest nim zupełnie nowy serwis o nazwie HBO Max, który oficjalnie ruszy wiosną przyszłego roku. Firma właśnie zapowiedziała, że w 2021 roku pojawi się plan abonamentowy, wspierany dodatkowo przez reklamy. Krótko mówiąc klient zapłaci mniej za korzystanie z serwisu, ale za to będzie musiał oglądać reklamowe klipy.
Koncern medialny pokłada duże nadzieje w nowym serwisie licząc na to, że do 2025 roku uda mu się zdobyć 80 mln subskrybentów. Realizacja tego planu może jednak nie być taka łatwa. Już w listopadzie startują bowiem dwa nowe serwisy Apple TV+ oraz Disney+, które na pewno przyciągną wiele osób. Szczególnie Disney+ przedstawia się bardzo atrakcyjnie dzięki nowym serialom ze świata Marvela i Gwiezdnych Wojen.
WarnerMedia będzie więc musiało odpowiednio przygotować swą ofertę, by klienci zechcieli z niej korzystać.
Technogadżet w liczbach