HMD Global cieszy się z sukcesu. Firma sprzedała już 70 mln smartfonów Nokia
HMD Global pojawiło się na rynku zaledwie dwa lata temu. To wystarczyło by odnieść sukces i sprzedać ponad 70 mln sztuk smartfonów Nokia.
Po tym jak Microsoft rozstał się z Nokią, można było sądzić, że już nigdy więcej nie ujrzymy w sklepach sprzętu tej legendarnej marki. Na szczęście udało się ją przejąć fińskiej firmie HMD Global, która przy pomocy chińskich dostawców, ponownie wprowadziła ją na rynek.
Okazuje się, że marka nadal przyciąga klientów, gdyż jej smartfony sprzedają się bardzo dobrze. HMD Global świętuje właśnie zakończenie dwóch lat swej obecności na rynku, gdyż swą działalność rozpoczęła dokładnie 1 grudnia 2016 roku. Z tej okazji firma pochwaliła się wynikami sprzedaży oferowanego sprzętu. A te są imponujące. W tym czasie udało się bowiem sprzedać ponad 70 mln urządzeń.
Fińskie przedsiębiorstwo zdradziło przy okazji, że największym zainteresowaniem cieszą się modele w przedziale cenowym 300-400 euro. Dlatego też na pierwszym miejscu listy najchętniej kupowanych urządzeń uplasowała się Nokia 6.1. Tuż za nią znalazła się Nokia 7 Plus, która już niebawem doczeka się swego następcy.
Niestety nie wszystkie produkty fińskiej firmy sprzedają się tak samo dobrze. Za swą porażkę firma uznaje model Nokia 8 Sirocco, który nie spełnił bowiem pokładanych w nim oczekiwań. I to zarówno ze strony fanów marki, jak i samego producenta.
HMD Global chwali się wysoką sprzedażą smartfonów
Choć nie da się ukryć, że HMD Global odniosło rynkowy sukces, to niestety jej produkty wzbudzają zainteresowanie głównie starszej klienteli. Niemal 80 procent nabywców sprzętu tej marki ma 35 lat lub więcej i pamięta czasy, gdy Nokia dominowała na rynku urządzeń mobilnych. Tymczasem producent chciałby wzbudzić zainteresowanie swym sprzętem wśród młodszych odbiorców, najlepiej poniżej 20 roku życia.
Są to jednak nieco odleglejsze plany i w najbliższej przyszłości firma zamierza skupić się na klientach w przedziale wiekowym 20-35 lat. Można więc oczekiwać, że wkrótce smartfony otrzymają więcej funkcji adresowanych do młodszych odbiorców. A więc osoby uwielbiające robić selfie oraz korzystać z mediów społecznościowych.
Źródło: Winfuture.de
Technogadżet w liczbach