Huawei AppGallery zapewni twórcom wyższe zyski
Huawei rozwija swą alternatywę dla aplikacji Google, za pomocą sklepu Huawei AppGallery. Zachętą dla twórców aplikacji do wspierania go, ma być brak prowizji od sprzedaży.
W zeszłym roku, w związku z prowadzoną przez Trumpa wojną handlową z Chinami, Huawei straciło licencję na Androida. Dla chińskiego koncernu jest to spory problem, gdyż oznacza brak możliwości korzystania z usług Google. Nowe telefony tego producenta utraciły bowiem dostęp do wielu popularnych aplikacji, jak Google Maps, YouTube, Gmail, a także sklepu Google Play Store.
Deweloperzy zarobią więcej na współpracy z Huawei
Producent doskonale zdaje sobie sprawę, że w przypadku zachodnich klientów przyzwyczajonych do aplikacji Google, jest to spory problem. Wiąże się bowiem z dużym spadkiem atrakcyjności oferowanego sprzętu. Firma na szczęście szybko znalazła jego rozwiązanie w postaci własnego sklepu AppGallery. Kłopot w tym, że Google Play Store posiada setki tysięcy aplikacji, więc uzyskanie podobnej liczby programów może zająć wiele czasu. Poza tym deweloperzy mogą nie być szczególnie chętni do współpracy ze względu na mniejszą liczbę urządzeń mających dostęp do AppGallery. Przekłada się to na mniejszą ilość użytkowników, a tym samym mniejsze zyski.
Huawei chce więc nakłonić programistów do współpracy, stosując zachętę finansową. Firma wprowadziła właśnie nowe zmiany do regulaminu sklepu, które mogą być dla twórców aplikacji bardzo korzystne. Jeśli bowiem podejmą współpracę ze sklepem do czerwca bieżącego roku, przez 24 miesiące mogą liczyć na większe zyski. Chiński koncern ograniczy bowiem własną prowizję od sprzedaży aplikacji.
Przez pierwsze 12 miesiące twórcy otrzymają 100 procent zysków ze sprzedaży, generowanych przez aplikacje nie będące grami. W przypadku gier wygląda to jednak nieco inaczej i prowizja wyniesie 85 procent. W drugim roku twórcy dostaną 85% zysku generowanego przez ich aplikacje i gry (90% w przypadku aplikacji edukacyjnych). Gdy natomiast skończy się promocja, autorzy programów dostaną 70% zysku, zaś 30% zachowa Huawei. Nowa polityka dotyczy jednak tylko deweloperów spoza Chin.
Nowy regulamin jest dla deweloperów bardziej korzystny od tego co oferuje Gooogle czy Apple, które zatrzymuje dla siebie 30 procent zysków ze sprzedaży.
Technogadżet w liczbach