Huawei ukarało już odpowiedzialnych za noworoczną wpadkę z życzeniami

Koncern Huawei ukarał pracowników odpowiedzialnych za wpadkę na Twitterze związaną z życzeniami. Wrzucono je na konto za pomocą smartfona konkurencyjnej firmy Apple.

We wtorek informowałem o dość zabawnej wpadce koncernu Huawei, związanej z noworocznymi życzeniami dla jej klientów. Życzenia opublikowane na oficjalnym Twitterze chińskiego koncernu, wrzucono nie przy pomocy firmowego smartfona, lecz sprzętu należącego do firmy Apple.

Zdarzenie opisane przez media na całym świecie zapewniło firmie rozgłos, którego zapewne wolałaby uniknąć. Reuters dotarł właśnie do wewnętrznej notatki, z której wynika, że osoby odpowiedzialne za publikację życzeń zostały już ukarane.

W notatce znajdziemy też wypowiedź szefa zarządu Chen Lifanga, wyjaśniającego całą sprawę. Okazało się, że pracownik odpowiedzialny za konto na Twitterze miał problemy z VPN’em w momencie przesyłania życzeń. VPN jest w Chinach niezbędny do korzystania z mediów społecznościowych, gdyż tamtejszy rząd cenzuruje internet. Zamiast więc użyć go do opublikowania tweeta, pracownik sięgnął po iPhone’a z zagraniczną kartą SIM.

Lifang przyznał, że choć wpadka została zauważona bardzo szybko, zaś samego tweeta skasowano, to bardzo poważnie zaszkodziła marce chińskiego koncernu. Z tego powodu dwóch pracowników zostało zdegradowanych, a ich pensje obniżono o 728 dolarów. Dodatkowo, do przyszłego roku zamrożono pensję dyrektora ds. marketingu cyfrowego. Szefostwo firmy ma nadzieję, że w przyszłości podobne wpadki już się nie powtórzą.

Huawei

Źródło: Reuters.com

You may also like...