Boisz się włamania na konto Instagrama? Teraz możesz je ubezpieczyć
Izraelska firma Notch oferuje ciekawą usługę ubezpieczenia konta na portalu Instagram. Za 8 dolarów miesięcznie nie musimy się już obawiać, że ktoś się włamie i narobi szkód.
Instagram to popularny portal na którym wiele osób chwali się fotkami z wakacji oraz prezentuje wiele innych rzeczy. Sporo kont używanych jest jednak w celach biznesowych i służy do promowania produktów najróżniejszych marek.
Ich właściciele na zdobycie dużej liczby fanów poświęcają wiele pracy i czasu, a tymczasem haker może się na takie konto włamać i zniweczyć ten wysiłek. Nie można bowiem wykluczyć, że wykorzysta je do promowania różnych oszustw, jak w przypadku oficjalnych kont brytyjskiej armii użytych do reklamowania kryptowalut.
Instagram z ubezpieczeniem jak dom lub samochód
Przed włamaniem na konto ciężko się obronić, ale za to można ustrzec się przed negatywnymi skutkami takiego włamania. Izraelski startup Notch oferuje bowiem ubezpieczenie konta na portalu Instagram, a ceny zaczynają się od 8 dolarów miesięcznie.
Usługa adresowana jest przede wszystkim do osób, które utrzymują się z obecności w internecie. Jest jednak pewien haczyk. Odszkodowanie otrzymamy wyłącznie wtedy, gdy ktoś włamie się na nasze konto i stracimy do niego dostęp. Firma sugeruje jednak, że w przyszłości ubezpieczenie może obejmować także zawieszenie konta.
Opłata za ubezpieczenie nie jest stała i zależy od wielu czynników. Notch wylicza ją na podstawie pochodzenia odbiorców, liczby obserwujących, zaangażowania, liczby publikowanych postów miesięcznie oraz ilości wpisów sponsorowanych. Dane te pomagają firmie określić wartość naszego konta, a tym samym wysokość opłaty za jego ubezpieczenie. Działa to więc w podobny sposób jak ubezpieczenie mieszkania, czy też samochodu.
Przykładowo przy rocznym wydatku na ubezpieczenie w kwocie 459 dolarów, Notch za każdy dzień podczas którego właściciel nie ma dostępu do konta, wypłaci 248 dolarów. Wypłaty pojawiają się po 48-godzinach od utraty dostępu. Mogą wynieść maksymalnie 22 tys. dolarów rocznie i będą wypłacane przez łącznie 90 dni w roku.
Oczywiście Notch to nowa firma na tym rynku i trudno powiedzieć jak wywiąże się ze współpracy. Sam pomysł jest jednak interesujący. Wielu influencerów traci bowiem dostęp do swych kont w wyniku ataków, a tym samym tracą również pieniądze. Na pewno wielu będzie zainteresowanych taką ofertą.
Technogadżet w liczbach