Instagram ułatwi twórcom zarabianie pieniędzy
Instagram testuje właśnie zupełnie nowe narzędzie, które ułatwi twórcom zarabianie pieniędzy. Aplikacja przygotowała specjalną funkcję sklepów partnerskich, pozwalającą influencerom łatwiej promować produkty firm, z którymi mają podpisane umowy.
Instagram jest aktualnie jedną z najpopularniejszych platform służących do zarabiania pieniędzy. Obecni są tam bowiem influencerzy oraz znane marki, które sprzedają własne produkty lub zarabiają na ich promowaniu. Należący do Facebooka serwis, chce jeszcze bardziej ułatwić zarabianie, dlatego testuje obecnie nowe narzędzie, które zdecydowanie to ułatwi.
Firma testuje obecnie funkcję sklepów partnerskich, którą doskonale znamy z Facebooka. Nowa jej wersja zapewnia jednak więcej możliwości, umożliwiając twórcom linkowanie bezpośrednio do produktów, na których promowanie podpisali już umowy ze sklepami.
Twórcy będą dzięki temu otrzymywać prowizje, gdy ich obserwujący zaczną kupować produkty w tych sklepach. Na razie dokładne warunki tych ustaleń nie zostały jeszcze szczegółowo określone. Firma twierdzi, że póki co funkcja zakupów będzie dostępna tylko dla twórców, będących częścią tego programu partnerskiego.
Oprócz tego firma testuje również nowe funkcje skrzynki odbiorczej, które, jak twierdzi, ułatwią markom łączenie się z twórcami w celu współpracy. Pojawi się dedykowana sekcja “partnerstwa”, przeznaczona tylko dla wiadomości pochodzących od marek, z którymi współpracują. Według portalu zapewni to wspomnianym wiadomościom większy priorytet i zapobiegnie ich utracie.
Aplikacja ułatwi też influencerom wyszukiwanie sponsorów, którzy chcieliby nawiązać z nimi współpracę. Aktualnie trwają prace nad narzędziami do łączenia marek z twórcami. Dzięki temu twórcy mogą bezpośrednio z poziomu aplikacji określić marki, z którymi chcieliby współpracować. Natomiast firmy będą mogły przeglądać twórców odpowiadających ich potrzebom, w oparciu o takie czynniki, jak wiek, płeć i liczba obserwujących.
Ta funkcja jest obecnie w bardzo wczesnym stadium rozwoju i uczestniczy w niej stosunkowo mała ilość twórców oraz marek.
Technogadżet w liczbach