Inteligentny szalik kibica monitoruje zaangażowanie fanów drużyny
Angielski klub piłkarski Manchester City stworzył inteligentny szalik kibica. Gadżet nazywa się Connected Scarf i ma szereg czujników, które monitorują emocjonalny stan kibica.
Nowinki technologiczne już dawno obecne są na boiskach w postaci zaawansowanych kamer oraz sensorów monitorujących grę. Wkrótce jednak technologia zawita także na trybuny, gdzie kibice dopingują swe ulubione drużyny. Dzięki temu kluby będą mogły na bieżąco monitorować zaangażowanie w swych kibiców.
Angielski klub Manchester City poinformował o stworzeniu inteligentnego szalika o nazwie Connected Scarf. Gadżet opracowany we współpracy z firmą Cisco, jest naszpikowany różnego rodzaju sensorami, które mierzą emocjonalny stan kibica. Produkt ma m.in., czujnik PPG, akcelerometr, czujnik temperatury, a także czujnik aktywności elektrodermalnej (EDA).
To typowe wyposażenie, które znajduje się na pokładzie opasek fitness. Sensory poprzez pomiar drobnych zmian w pocie określą poziom stresu, co z kolei pomoże w śledzeniu stanu emocjonalnego. Klub chce w ten sposób uzyskać ilościowe dane na temat ruchów swoich fanów, tętna i emocjonalnej reakcji na mecz.
Na razie testy Connected Scarf odbywają się w ramach pilotażowego programu o ograniczonym zasięgu. W ramach tego programu technologię testuje sześciu wybranych fanów. Urządzenie wkrótce trafi również do wybranych kibiców siostrzanego klubu New York City FC. Natomiast od przyszłego sezonu każdy fan Manchester City będzie mógł z niego korzystać.
Na razie nie wiadomo jednak czy szalik kibica będzie można kupić, a jeśli tak to kiedy oraz ile ma kosztować.
Zapraszam polubienia naszego profilu na Facebooku.
Technogadżet w liczbach