iPad dominuje na rynku tabletów wyprzedzając Samsunga
Apple ma powody do zadowolenia. Z najnowszych danych zebranych przez firmę IDC wynika, że iPad całkowicie zdominował rynek tabletów. Sprzedał się w ilości większej niż sprzęt Samsunga i Amazonu razem wzięty.
Wprawdzie Apple nie może się pochwalić tytułem największego sprzedawcy smartfonów, to znakomicie radzi sobie na innych polach. Wiemy, że Apple Watch jest najchętniej kupowanym smartwatchem, a teraz dowiadujemy się również, że iPad zdominował rynek tabletów.
Potwierdza to najnowszy raport firmy IDC, z którego wynika, że w zeszłym roku Apple sprzedało więcej tabletów niż Samsung i Amazon razem wzięte. Łącznie w 2017 do rąk klientów trafiło aż 43,8 mln tych urządzeń, co daje amerykańskiej firmie prowadzenie w rankingach sprzedaży. Co więcej, w przypadku sprzętu Apple jest to sprzedaż oficjalnie potwierdzona przez amerykański koncern.
IDC przewiduje, że w tym samym czasie Samsung sprzedał 24,9 mln tabletów, natomiast Amazon 16,7 mln. Łącznie daje to 41,6 mln urządzeń, więc jak łatwo policzyć, jest to wynik o 2,2 mln sztuk gorszy od osiągniętego przez iPada. W przypadku południowokoreańskiego giganta, sprzedaż jest o 6% gorsza niż w 2016 roku, kiedy to do klientów trafiło 26,6 mln urządzeń. Amazon zanotował natomiast 38 procentowy wzrost zainteresowania swym sprzętem, gdyż w 2016 roku sprzedał 12,1 mln tabletów.
Jeśli Amazonowi uda się utrzymać wzrost sprzedaży na dotychczasowym poziomie, to wkrótce przegoni Samsunga. Nie jest to bynajmniej niemożliwe. Udało się to tego dokonać w ostatnim kwartale minionego roku, kiedy to Amazon sprzedał 7,7 mln tabletów, zaś koreański koncern tylko 7 mln.
W czwartym kwartale, w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku, Samsung zanotował 13 procentowy spadek sprzedaży. Natomiast Amazon w tym samym czasie zarejestrował aż 50,3 procentowy wzrost zainteresowania własnym sprzętem.
Źródło: Idc.com
Technogadżet w liczbach