iPhone 12 traci zasięg LTE oraz 5G
iPhone 12 sprawia swym nabywcom kolejne problemy. Tym razem dotyczą kłopotów z łącznością LTE oraz 5G, pojawiających się szczególnie podczas podróżowania.
iPhone 12 pojawił się na rynku stosunkowo niedawno i dość szybko okazało się, że nowy smartfon nie jest do końca dopracowany. Jego użytkownicy zgłaszają bowiem coraz więcej problemów technicznych, znacznie utrudniających korzystanie z nowego sprzętu.
W zeszłym miesiącu pisałem o skargach na znikające SMS’y oraz powiadomienia, ale wygląda na to, że są to jedyne kłopoty z tym sprzętem. Najnowsze doniesienia mówią o problemach związanych z łącznością, dotyczących zarówno LTE, jak i 5G. Smartfony po prostu tracą sygnał, a najczęściej ma to miejsce podczas podróży lub jazdy samochodem.
Trudno na razie stwierdzić jak duża jest skala problemów. Na oficjalnym forum Apple zgłosiło go do tej pory ponad pół tysiąca osób. To może sugerować że nie jest tak powszechny jak można by sądzić. Właściciele twierdzą jednak, że wada objawia się w taki sam sposób. To wskazuje że ma to coś wspólnego z przełączaniem się smartfona pomiędzy masztami.
Jeden z użytkowników twierdzi, że aktywował swego iPhone’a 12 Pro i wybrał się z nim w podróż. Po dotarciu na miejsce smartfon stracił zasięg, a na ekranie pojawił się komunikat o braku aktywacji. Aby ponownie aktywować urządzenie, musiał na chwilę włączyć tryb samolotowy. Zresetował też ustawienia sieci, jak również samo urządzenie, a mimo to problemu nie udało się zlikwidować. Twierdzi również, że obsługa techniczna producenta zdalnie zainstalowała na jego sprzęcie dwa profile, ale nie przyniosło to żadnego efektu.
Wygląda na to, że problem ze smartfonem nie ma związku z operatorem, gdyż zgłaszają go użytkownicy korzystający z różnych telekomów. Apple będzie więc musiało zająć się sprawą i przygotować aktualizację, dzięki której telefony przestaną tracić zasięg.
Technogadżet w liczbach