Japończyk aresztowany za nękanie operatora tysiącami połączeń
Japońska policja aresztowała 71-latka za utrudnianie pracy operatora telekomunikacyjnego. Mężczyzna wykonał do niego 24 tys. połączeń ze skargami na działanie usług.
Jakość usług świadczonych przez operatorów telekomunikacyjnych bywa bardzo różna. Czasem wszystko działa jak należy, ale zdarzają się momenty, gdy wszystko się sypie, a my nie możemy korzystać z telefonu lub internetu. W takim wypadku dzwonimy ze skargą do obsługi klienta, by złożyć reklamację.
W zależności od ilości problemów, takich telefonów z reklamacją może być sporo. Niektórzy klienci mogą jednak tak bardzo się rozpędzić, że składanie skarg staje się dla nich obsesją. Media donoszą o takim właśnie przypadku, który miał miejsce w Japonii. Tamtejsza policja aresztowała 71-latka, pod zarzutem nieuczciwego utrudnianie prowadzenia działalności gospodarczej.
Mężczyzna łącznie wykonał 24 tys. połączeń na bezpłatną linię operatora KDDI, w których skarżył się na jakość świadczonych usług. Tak duża częstotliwość połączeń sprawiła, że operator uznał, iż klient zakłóca działanie linii pomocy technicznej. 71-latek bardzo często bowiem telefonował i szybko się rozłączał, zanim pracownicy operatora zdążyli odebrać połączenie.
Według klienta operatora, KDDI naruszyło warunki umowy, uniemożliwiając mu połączenie się z numerem telefonu podanym w jego ulubionej audycji radiowej. Żądał od operatora, by pracownicy zjawili się w jego domu i osobiście przeprosili za zerwanie umowy. Bombardowanie telekomu mężczyzna rozpoczął w maju 2017 roku i od tamtej pory nieustannie dzwonił na infolinię.
Teraz niesfornym klientem zajmie się sąd, który zadecyduje o jego dalszym losie. Jeśli uzna, że mężczyzna jest winny stawianych mu zarzutów, 71-latek może spędzić w więzieniu nawet trzy lata.
Technogadżet w liczbach