Japoński komunikator zarabia krocie
W krajach azjatyckich jednym z najpopularniejszych narzędzi do prowadzenia interntowej konwersacji jest komunikator LINE. Jego twórcy pochwalili się właśnie ogromnym zyskiem, a co ciekawe pochodzi on głównie ze sprzedaży naklejek pozwalających ubarwić prowadzoną rozmowę.
WhatsApp to bez wątpienia najpopularniejszy na świecie komunikator mobilny, jednak w krajach azjatyckich, takich jak Tajlandia, Indonezja, czy też Japonia, króluje nieco inne narzędzie o nazwie LINE stworzone przez firmę o tej samej nazwie.
Komunikator jest tam tak popularny, że powstają tam również sklepy, w których można kupić t-shirty, a nawet zabawki nawiązujące wyglądem do wirtualnych naklejek, wykorzystywanych we wspomnianej aplikacji. Pełnią one tę samą rolę co emoji, jednakże umożliwiają wyrażanie bardziej złożonych emocji. Okazuje się, że dla producentów aplikacji stanowią znakomite źródło dochodu.
Naklejki nawiązują do współczesnej pop kultury, więc dotyczą np. bohaterów popularnych filmów, postaci z anime, znanych artystów muzycznych, postaci z komiksów itp., dlatego są niezwykle popularne. Sprzedawane są w pakietach 12-18 sztuk za 1-2 dolary i można je sobie wzajemnie przesyłać, co skwapliwie wykorzystują użytkownicy aplikacji, każdego dnia przesyłając 389 mln takich naklejek.
Twórcy LINE bardzo cieszą się ze stworzonej przez nich mody, gdyż przynosi im ogromne pieniądze. W 2015 roku sama tylko sprzedaż naklejek przyniosła im przychód w wysokości 271 mln dolarów i był on aż 38% wyższy niż rok wcześniej.
Jak widać w dzisiejszych czasach można zarobić na wszystkim, wystarczy tylko mieć odpowiedni pomysł. A potem zaproponować go Japończykom.
Źródło: Sec.gov
Technogadżet w liczbach