Komisja Europejska nałożyła na Google kolejną miliardową grzywnę

Komisja Europejska ponownie daje się Google we znaki. Na amerykańską firmę nałożono kolejną grzywnę w wysokości 1,49 mld euro za praktyki na rynku reklam.

Amerykański koncern Google ma nowy problem z Komisją Europejską, która nałożyła na niego kolejną grzywnę. Jest to już trzecia wielomiliardowa kara dla internetowego giganta, po 2,42 mld euro w 2017 roku oraz 4,34 mld euro w zeszłym roku. Tym razem grzywna wynosi 1,49 mld, a dotyczy europejskiego rynku reklamy internetowej.

Kara związana jest z praktykami koncernu związanymi z siecią AdSense, które według KE są antykonkurencyjne. Chodzi o uniemożliwianie firmom korzystającym z sieci AdSense, do umieszczania na stronach reklam konkurencyjnych wyszukiwarek. W ten sposób rywalce tacy jak Microsoft lub Yahoo nie mogli umieszczać na tych stronach własnych reklam. Taki regulamin wprowadzono w życie w 2006 roku.

W 2009 roku Google zdecydowało nieco poluzować dotychczasowy regulamin i strony mogły już zamieszczać reklamy konkurencyjnych wyszukiwarek. Nadal jednak zmuszano je do umieszczania reklam AdSense w najbardziej eksponowanych miejscach strony. Co więcej, strony musiały też uzyskać od Google pisemną zgodę, zanim mogły prezentować konkurencyjne reklamy.

Komisja Europejska uznała, że te praktyki są wykorzystywaniem dominującej pozycji na europejskim rynku i nałożyła na koncern z Mountain View karę w wysokości 1,49 mld euro. Dodać należy, że amerykański koncern zrezygnował z takich praktyk w 2016 roku, lecz przed karą i tak go to nie uchroniło.

Google

Źródło: Twiter.com

You may also like...