McLaren Racing umieściło cyfrowe reklamy na bolidach Formuły 1

Zespół McLaren Racing oświadczył, że jego bolidy Formuły 1 zaczynają wyświetlać cyfrowe reklamy. Pozwoli to zwiększyć zyski zespołu z tytułu umów ze sponsorami.

Nie ulega wątpliwości, że Formuła 1 to bardzo drogi sport. Zespoły biorące udział w wyścigach wydają gigantyczne pieniądze na opracowywanie nowych bolidów, a także pensje dla kierowców, więc muszą dbać o swe dochody.

Większość z nich pochodzi z reklam sponsorów umieszczanych na kaskach i kombinezonach kierowców, a także nadwoziach bolidów. Rzecz jasna ilość dostępnego miejsca jest mocno ograniczona, co przekłada się również na otrzymywane pieniądze. Zespół McLaren Racing wpadł więc na bardzo interesujący pomysł, który może znacznie zwiększyć zyski z umów sponsorskich.

W ramach współpracy z firmą Seamless Digital, na bolidach tego zespołu pojawiły się reklamy cyfrowe, co pozwoli obsługiwać wiele firm. Wokół kokpitu zainstalowano system dwóch wyświetlaczy, prezentujący znaki towarowe różnych marek. Technologię przetestowano podczas sesji treningowych Grand Prix Stanów Zjednoczonych, a zespół zamierza kontynuować jej testy przez resztę sezonu wyścigowego.

“Cieszymy się, że możemy zaprezentować tę technologię, która stanowi kolejny krok w przyszłości marketingu sportów motorowych. Możliwość zmiany marek prezentowanych na samochodzie Formuły 1 w czasie rzeczywistym, zapewni większą elastyczność i wartość zespołom i partnerom. Nasza technologia umożliwia markom bardziej kreatywne opcje prezentacji ich wiadomości.” – powiedział dyrektor Seamless Digital.

Seamless Digital ma nadzieję, że jest to pierwszy krok ku zapewnieniu większej elastyczności w projektach związanych z reklamami na samochodach. Firma liczy na to, że technologia znajdzie powszechne zastosowanie w sporcie motorowym, ale też innych aktywnościach.

McLaren Racing

Źródło

You may also like...