Microsoft zawyża wyniki sprzedaży Surface?
Microsoft mocno się spóźnił z wprowadzeniem na rynek własnego tabletu, a w dodatku jego sprzęt jest drogi i ograniczony dzięki systemowi Windows RT.
Dlatego też Surface radzi sobie bardzo słabo, wzbudzając stosunkowo niewielkie zainteresowanie konsumentów. Analitycy rynkowi twierdzą, że rzeczywista sprzedaż urządzenia jest dużo niższa, niż oficjalnie dane wskazujące na milion egzemplarzy.
Bardziej optymistyczny w ocenie sprzedaży jest Walter Pritchard, analityk Citygoup, zdaniem którego, w rękach konsumentów znajduje się najwyżej 700-800 tysięcy urządzeń. Z kolei Heather Bellini z Goldman Sachs uważa, że było ich najwyżej 230 tysięcy. Jej przewidywania wydają się prawdziwe, ponieważ obliczyła je na podstawie dochodów ze sprzedaży tabletu, szacowanych na 140 milionów dolarów. Założyła, że wszystkie sprzedano wraz z klawiaturą w średniej cenie 580 dolarów, co dałoby właśnie 230,000 sztuk. A nawet jeśli żaden z konsumentów nie wybrałby klawiatury, to i tak sprzedaż byłaby poniżej 300 tysięcy.
Wniosek z tego taki, że urządzenie jest rynkową porażką, bo mimo że jest w sklepach już wielu miesięcy, jego sprzedaż jest nie większa niż śladowa.
Źródło: Phonearena.com
Technogadżet w liczbach