Netflix testuje na użytkownikach nową formę reklam

Netflix potwierdza testy nowej formy reklam, pojawiających się pomiędzy odcinkami seriali. Na szczęście są to tylko klipy promujące ofertę platformy.

Płacąc abonament za dostęp do jakiejś usługi mamy prawo oczekiwać, że będzie ona całkowicie wolna od reklam. Nie jest zawsze jest to jednak regułą i czasem zdarza się, że zostajemy zmuszeni do obejrzenia promocyjnego klipu. Tak właśnie jest w przypadku Netflixa.

Amerykańska platforma potwierdza, że na niewielkiej grupie użytkowników testuje nowy pomysł promowania filmowej oferty. Po skończeniu oglądania filmu lub serialu, automatycznie odtwarzana jest bowiem reklama. Nie są to reklamy produktów komercyjnych, lecz klipy promujące katalog samej platformy. Co więcej, są one personalizowane, a więc trailery dobierane są pod kątem tego co wcześniej oglądaliśmy. Użytkownik oczywiście ma możliwość pominięcia tego zwiastuna, lecz dopiero po kilku sekundach jego odtwarzania, Nie jest to jednak zbyt wygodne, gdyż zmusza do sięgnięcia po pilota.

Na razie jest to oczywiście tylko test, ale już teraz wiadomo, że użytkownicy są bardzo negatywnie nastawieni do tego pomysłu, czemu dają wyraz chociażby na Reddicie. A skoro tylko reklamy testowane są tylko na niewielkiej grupie osób i tak wiele osób jest im przeciwnych, to można założyć, że Netflix nie zdecyduje się wdrażać tego pomysłu. Mogłoby to bowiem spowodować odpływ subskrybentów.

Netflix

Źródło: Techcrunch.com

You may also like...