Amerykańska sieć handlowa chce rywalizować z Netflixem
Platforma Netflix, będzie mieć wkrótce konkurencję. Jeszcze w tym roku własny serwis filmowy planuje uruchomić amerykańska sieć handlowa Walmart.
Na rynku serwisów wideo panuje coraz mocniejsza konkurencja. O klienta walczą bowiem takie platformy jak Hulu, Netflix, Amazon Prime Video, a także kilku mniejszych graczy. Wkrótce dojdzie jeszcze jeden rywal, gdyż własną usługę tego typu planuje uruchomić gigant handlu detalicznego jakim jest Walmart.
Nowy serwis wystartuje pod szyldem Vudu i podobnie jak konkurencja, zaoferuje dostęp zarówno do licencjonowanych, jak i w pełni oryginalnych treści. Całkiem ciekawie prezentuje się jednak kwestia abonamentu, którego wysokość wyniesie zaledwie 8 dolarów miesięcznie, a więc jest bardziej atrakcyjna od rywali.
Vudu dotychczas nie był graczem na rynku serwisów streamingowych. Firma oferowała bowiem usługę wypożyczania oraz zakupu produkcji filmowych, mając w swym katalogu aż 150 tys. pozycji. Część z nich była udostępniana za darmo, w ramach serwisu Movies On Us, który finansowany był z reklam.
Walmart zakupił Vudu w 2010 roku i choć firma nie produkuje już przystawek do telewizora, to marka wciąż ma sporą wartość. Jest bowiem wykorzystywana w aplikacji obecnej w wielu telewizorach Smart TV oraz urządzeniach streamujących treści. Autem Vudu są również dobre relacje ze studiami filmowymi oraz sieciami telewizyjnym, które mogą zapewnić nowej usłudze przewagę nad rywalami w postaci umów na dystrybucję treści.
Serwis ma wstępnie wystartować w czwartym kwartale bieżącego roku, ale dokładna data nie jest jeszcze znana.
Źródło: Theinformation.com
Technogadżet w liczbach