NFT wkracza do Instagrama; aplikacja umożliwi prezentowanie cyfrowych kolekcji
Szef Meta potwierdził, że jeszcze w tym tygodniu Instagram rozpocznie testy NFT. Ich twórcy zyskają dzięki temu kontrolę nad swą pracą, fanami oraz przychodami ze sprzedaży.
NFT można uwielbiać i nienawidzić, uważając za szkodliwe i niebezpieczne, ale trzeba się pogodzić z tym, że zostaną z nami na dłużej. Szczególnie, że wspiera je koncern Meta i wkrótce zamierza wprowadzić do popularnej aplikacji Instagram. Potwierdził to dziś sam dyrektor generalny firmy odpowiedzialnej za Facebooka.
“Rozpoczynamy wprowadzanie NFT, nie tylko do naszego Metaverse i Reality Labs, ale także w całej naszej rodzinie aplikacji”. – możemy przeczytać w poście opublikowanym na Faceboku. “Zaczynamy testować cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie na Instagramie, aby twórcy i kolekcjonerzy mogli wyświetlać swoje tokeny”.
Użytkownicy Instagrama będą mogli prezentować kupione lub stworzone przez siebie NFT na własnych kanałach, Stories oraz wiadomościach. Funkcja na razie przechodzi testy, więc początkowo dostęp do niej będzie miała ograniczona liczba osób ze Stanów Zjednoczonych.
Przedstawiciele Instagrama twierdzą, że za prezentowanie oraz udostępnianie swej cyfrowej kolekcji, użytkownicy nie będą ponosili żadnych opłat. Może to sugerować, że w przyszłości platforma umożliwi im także kupowanie i sprzedawanie tokenów bezpośrednio z jej poziomu.
Instagram to dopiero początek, gdyż podobna funkcja pojawi się niebawem na Facebooku. Meta rozważa też wprowadzenie tokenów do innych swych aplikacji, w tym Messengera oraz WhatsApp.
Firma pracuje również nad tym, aby użytkownicy mogli prezentować swe tokeny w 3D na Instagram Stories, wykorzystując w tym celu rzeczywistość rozszerzoną. Funkcja powstanie w oparciu o Spark AR, co pozwoli użytkownikom umieszczać cyfrową sztukę w przestrzeni fizycznej.
Źródło donoszą także, że Meta umożliwi integrację NFT z blockchainami Ethereum, Polygon, Solana i Flow.
Technogadżet w liczbach