NFT wkracza do telewizorów firmy LG

LG wprowadza NFT do swych telewizorów. Firma uruchomiła rynek LG Art Lab, na którym można je kupować, sprzedawać oraz wyświetlać na ekranie odbiornika.

Wprawdzie rynek NFT wciąż nie jest uregulowany prawnie i można bardzo łatwo stracić duże pieniądze, to zaczynają go powoli wspierać duże koncerny. Na początku bieżącego roku Samsung ogłosił wprowadzenie tokenów do swych telewizorów. Koreańska marka zapowiedziała uruchomienie specjalnej platformy agregacji NFT, umożliwiającej sprzedaż oraz kupowanie cyfrowych treści bezpośrednio z poziomu telewizora. Odbiorniki pozwalają także wyświetlać kolekcję tokenów oraz najważniejsze informacje, takie jak nazwisko twórcy oraz powiązane z nim metadane blockchain.

Teraz na podobny krok zdecydował się inny z koreańskich producentów elektroniki użytkowej, mianowicie LG. Firma uruchomiła właśnie zupełnie nowy rynek tokenów o nazwie LG Art Lab, dostępny z poziomu telewizorów. Ich użytkownicy mogą za jego pośrednictwem kupować, sprzedawać, a także wyświetlać posiadane tokeny na ekranie telewizora.

Na ten moment rynek dostępny jest jedynie w Stanach Zjednoczonych, a dostęp do aplikacji wymaga posiadania telewizora z systemem webOS 5.0 lub nowszym. W tej chwili jest jednak pusty, gdyż pierwsza oferta tokenów pojawi się dopiero 22 września.

Platforma NFT udostępniona przez LG opiera się na sieci Hedera, która nie używa blockchain, stosując alternatywę w postaci hashgraph. Zakup tokenów odbywa się poprzez zeskanowanie wyświetlanego na ekranie kodu QR, który automatycznie otwiera w telefonie aplikację Wallypto służącą do płatności. Zanim jednak to zrobimy, wcześniej musimy zakupić stablecoina USD Coin, a dopiero potem możemy dokończyć transakcję.

NFT

Źródło

You may also like...