Niemcy chcą ukarać Google
Gigant z Mountain View musi stawić czoła trudnościom pojawiającym się na bardzo wielu polach jednocześnie. Najnowszą przeszkodą dla amerykańskiego koncernu, jest niemiecka Federacja Konsumentów.
Okazuje się, że Google lekceważy konsumentów i w ogóle nie odpowiada na wysyłane do supportu emaile. Kto próbował się w ten sposób skontaktować z Google wie, że prędzej można nauczyć małpę latać, niż otrzymać odpowiedź. Zresztą jego automatyczny system odpowiedzi, zazwyczaj jest całkowicie bezużyteczny.
Tak lekceważące traktowanie konsumenta może poważnie wkurzyć i jak na razie wkurzyło niemieckich konsumentów, którzy poskarżyli się swej Federacji Konsumentów, a ta postanowiła zacząć działać. Szybko wystosowała nakaz, by Google zmieniło zasady działania wsparcia konsumentów i zapewniło kontakt z żywym człowiekiem, a nie bezużytecznym automatem. Federacja powołała się na niemieckie prawo telemedialne, które wymaga, by każda firma zapewniła email, pod który konsument może wysyłać pytania.
Jeśli Google nie podporządkuje się tym żądaniom, czekają go za to poważne konsekwencje, a więc zapewne jakaś spora kara finansowa. Oby jak największa.
Źródło: Techeye.net
Technogadżet w liczbach