Nowy typ zawieszenia do rowerów górskich obniża ich masę

Włoska firma Lee Cougan zaprojektowała nowy typ tylnego zawieszenia, które zastosowano w górskim rowerze Rampage Innovation. Jest znacznie prostszy niż typowy amortyzator i zmniejsza wagę jednośladu.

Rowery górskie muszą mieć solidne zawieszenie, które zapewnia odpowiedni komfort jazdy po bezdrożach. Wiele z nich posiada więc nie tylko przedni widelec, ale również tylny amortyzator tłumiący nierówności terenu. Problem w tym, że taki amortyzator musi być solidny, a przez to dość ciężki, więc podnosi ogólną masę jednośladu. Tymczasem w rowerze każdy kilogram ma znacznie.

Rampage Innovation

Włoski producent rowerów Lee Cougan, opracował więc nowy typ tylnego amortyzatora, który pozwala znacznie obniżyć masę roweru. Zestaw zastosowany w wykonanym z włókna węglowego rowerze Rampage Innovation, rezygnuje ze standardowego amortyzatora i łącznika. Zamiast tego posiada elastyczne wsporniki łańcucha, tłoki z amortyzacją olejową na górze każdego wspornika siodełka. A także sprężynę płytkową z włókna węglowego, która jest połączona z dwoma tłokami u góry i z rurą podsiodłową u dołu.

Rampage Innovation

Gdy tylne koło pokonuje wyboje na szlaku, łańcuch pozostaje elastyczny powodując, że połączone wsporniki siodełka poruszają się ukośnie do przodu i do góry. W ten sposób ściskają tłoki hydrauliczne, jednocześnie wydłużając sprężynę płytkową co pochłania energię uderzenia. Taki system zapewnia jednak tylko 30 mm skoku, a więc znacznie mniej niż konwencjonalne tylne amortyzatory.

Rampage Innovation

Producent wprawdzie nie podał masy samego zawieszenia, ale wiemy, że wyposażony w niego rower waży zaledwie 9 kg.

Rower Rampage Innova wyposażony w nowy typ zawieszenia jest już dostępny w przedsprzedaży. Jego ceny w zależności od wyposażenia zaczynają się od 5129 dolarów, a kończą na kwocie 9239 dolarów.

Źródło

You may also like...