Korzystasz w firmie z Office 365? Teraz zapłacisz więcej
Microsoft zapowiedział wzrost cen abonamentów za dostęp do biurowego pakietu Office 365, z którego korzysta 300 mln osób. Podwyżki wejdą w życie w ciągu najbliższych sześciu miesięcy.
Pakiet Office już dawno przestał być niezależnym oprogramowaniem i obecnie funkcjonuje jako usługa dostępna w formie subskrypcji. Koszty abonamentu ponoszone przez użytkowników biznesowych, już wkrótce staną się nieco wyższe, gdyż amerykański koncern właśnie zapowiedział podwyżki. Na szczęście wejdą w życie dopiero 1 marca 2022 roku, więc jeszcze przez jakiś czas będą płacić tyle co teraz.
Office 365 wkrótce stanie się droższy
Microsoft 365 Business Basic: wzrośnie z $5 do $6 za użytkownika
Microsoft 365 Business Premium: wzrośnie z $20 do $22
Office 365 E1: wzrośnie z $8 do $10
Office 365 E3: wzrośnie z $20 do $23
Office 365 E5: wzrośnie z $35 do $38
Microsoft 365 E3: wzrośnie z $32 do $36
Gigant z Redmond twierdzi, że podwyżki odzwierciedlają wzrost wartości oprogramowania, jaki nastąpił w ciągu ostatniej dekady. Do pakietu wprowadzono bowiem wiele innowacji, które sprawiły, że obecnie korzysta z niego ponad 300 mln osób na całym świecie.
Od momentu premiery Office 365, dodano do pakietu 24 aplikacje. Są to m.in., Microsoft Teams, Power Apps, Power BL, OneDrive, Yammer oraz inne. W trzech najważniejszych obszarach pakietu dodano również ponad 1400 nowych funkcji oraz możliwości. Obszary te obejmują komunikację i współpracę, bezpieczeństwo i zgodność, a także sztuczną inteligencję i automatyzację.
Częścią obszaru komunikacji i współpracy jest usługa Teams, która w czasie pandemii odnotowała ogromny wzrost zainteresowania. Większość firm musiała bowiem przejść na pracę zdalną. Microsoft wprowadził też wiele zmian w segmencie zabezpieczeń i zgodności, w tym dodanie funkcji, takich jak zapobieganie utracie danych w poczcie e-mail i dokumentach. Dodano również możliwość szyfrowania wiadomości w celu ochrony ważnych danych.
Microsoft twierdzi, że te korekty cen będą stosowane na całym świecie. Należy zauważyć, że zmiana ta nie ma wpływu na ofertę edukacyjną i konsumencką.
Technogadżet w liczbach