OnePlus przeprasza za wysłanie użytkownikom spamu. To efekt wewnętrznych testów
Firma OnePlus przeprosiła użytkowników modelu OnePlus 7 Pro za wysłanie im spamu. Był to efekt pomyłki związanej z prowadzonymi wewnętrznymi testami.
Kilka dni temu wielu użytkowników flagowego modelu OnePlus 7 Pro otrzymało dziwne powiadomienia. Na ekranach ich telefonów pojawiły się dwie wiadomości zawierające serię przypadkowych znaków. Nie wiemy wprawdzie ile urządzeń otrzymało wspomniane powiadomienia, ale nie jest to powód do obaw. Firma po prostu popełniła małą pomyłkę.
Na oficjalnym forum producent wyjaśnił, że powiadomienia miały związek z prowadzonymi wewnętrznymi testami, dotyczącymi nadchodzącej aktualizacji do Androida Q. Firma twierdzi, że omyłkowe powiadomienia wysłano za pomocą protokołu Google Firebase Cloud Messaging i zapewnia, że dane osobowe użytkowników nie zostały w żaden sposób narażone. Nie było to również żadne włamanie. Producent obiecuje również, że zaimplementowano już nowe rozwiązania, które pozwolą w przyszłości uniknąć podobnego problemu.
Użytkownicy twierdzą, że pierwsza z wiadomości zawierała przypadkowe znaki łacińskiego, a druga chińskiego alfabetu. Kliknięcie na nią powodowało, że smartfon chciał otworzyć przeglądarkę, jednak nie mógł tego zrobić. Powiadomienia mogły więc wywołać u użytkowników konsternację. Wiele osób nie wiedziało bowiem skąd się wzięły, a dodatkowym problemem był brak możliwości ich odczytania. Niektórzy mogli więc uznać, że faktycznie była to jakaś próba włamania do ich sprzętu, dokonywana przez hakerów.
Źródło: Oneplus.com
Technogadżet w liczbach