Wydawcy nie są zadowoleni z planów dotyczących aplikacji Apple News
Pomysł Apple na wprowadzenie płatnej wersji aplikacji Apple News, nie spotkał się z akceptacją wydawców. Firma chce bowiem pobierać aż 50 procent prowizji od opłacanej subskrypcji.
W zeszłym roku Apple uruchomiło całkowicie nową aplikację o nazwie Apple News, zapewniającą użytkownikom dostęp do informacji ze świata. Aplikacja zyskuje powoli popularność, ale firma chce teraz wprowadzić jej abonamentową wersję. Dzięki temu klienci w jednym miejscu mieliby dostęp do płatnych serwisów informacyjnych oraz magazynów premium. Byłoby to więc coś w rodzaju Netflixa, tyle że oferującego dostęp do artykułów. Niestety szczegóły nowego pomysłu nie podobają się wydawcom, którzy mogą odmówić współpracy.
Firma chce, by użytkownicy płacili 10 dolarów miesięcznie za pełny dostęp do informacji z całego świata. Nie wszystkim wydawcom podobają się jednak warunki współpracy. Główni dostawcy informacji tacy jak The New York Times i The Washington Post, mają bowiem wiele związanych z nią obaw.
Dotyczą one dwóch kwestii, mianowicie podziału zysków oraz dostępu do danych klientów. Apple chce bowiem zatrzymać 50 procent zysków z subskrypcji, natomiast drugą połowę planuje wrzucić do puli. Znajdujące się w niej pieniądze będą dzielone pomiędzy wydawców, w zależności od tego ile czasu użytkownicy spędzili czytając ich artykuły.
To pierwszy problem, natomiast jest brak dostępu wydawców do danych klientów. Apple nie chce im przekazywać takich informacji jak adres email, czy dane karty kredytowej. Wydawcy chcieliby natomiast mieć do nich dostęp, by wykorzystać do budowania własnej bazy danych, używanej następnie do celów marketingowych.
Z najnowszych doniesień wynika, że Apple na 25 marca planuje event, na którym zamierza uruchomić płatną wersję Apple News. Nie wiadomo jednak ilu wydawców zaakceptuje warunki współpracy z amerykańskim koncernem.
Źródło: WSJ.com
Technogadżet w liczbach