Płatny Facebook może kosztować 11-14 dolarów miesięcznie

Serwisy technologiczne postanowiły policzyć ile może kosztować dostęp do płatnej wersji portalu Facebook, pozbawionej reklam. Wyszło im, że abonament za taką wersję serwisu, może wynieść od 11 do 14 dolarów miesięcznie.

Kilka dni temu, podczas przesłuchać przed Kongresem w sprawie afery Cambridge Analytica, Mark Zuckerberg zasugerował powstanie płatnej wersji największego portalu społecznościowego. Kluczowym pytaniem jest to, ile użytkownik Facebooka musiałby zapłacić za dostęp.

Oczywiście na razie nie ogłoszono planów stworzenia płatnej wersji portalu, ale oczywistym jest, że coś takiego się szykuje. Zuckerberg podczas przesłuchania został dwukrotnie zapytany o abonament na korzystanie z portalu i odparł, że na razie nie planuje opcji dla osób, które chcą zapłacić za brak reklam. Co nie oznacza, że w przyszłości taka opcja nie mogłaby zostać wprowadzona. Facebook zarabia krocie na reklamach i tylko w zeszłym roku było to 40 mld dolarów. A mając dostęp do bardzo dokładnych danych użytkownika, może lepiej je targetować. Gdyby więc musiał z tego zysku zrezygnować, abonament powinien zostać ustalony na takim poziomie, by to zrekompensować.

Średnio na jednym użytkowniku z USA i Kanady, portal zarabia z reklam 7 dolarów miesięcznie. Jednakże osoby, które byłyby skłonne zapłacić abonament, są bogatsze od przeciętnego użytkownika, więc luksusowe marki płacą więcej, by dotrzeć do nich z reklamami swych produktów. Oznacza to, że taka osoba spędza na portalu więcej czasu i ogląda więcej reklam. Dlatego abonament musiałby wynosić 11-14 dolarów miesięcznie, by zrekompensował portalowi utratę zysku.

Oczywiście jeśli tyle należałoby zapłacić tylko za brak reklam, byłaby to kwota zbyt wygórowana. Nie można więc wykluczyć, że Facebook zaoferowałby takim osobom coś więcej, ale to oczywiście tylko spekulacje. Cała analiza przygotowana przez portal Techcrunch jest oczywiście wyłącznie hipotetyczna, ale nie można wykluczyć, że prędzej czy później portal zdecyduje się na taką koncepcję.

Facebook

Źródło: Techcrunch.com

You may also like...

1 Response

  1. Operator dżwigu z Afryki pisze:

    Tylko czekać aż opracują wersję koszerną i wegańską .