Producenci gier mobilnych zarobili 91 mld dolarów

Już tylko godziny pozostały do zakończenia bieżącego roku, firma SuperData Research postanowiła go podsumować. Skupiła się jednak tylko na rynku gier mobilnych, które w 2016 roku zapewniły dochód na poziomie aż 91 mld dolarów.

Jeśli stoicie właśnie przed dylematem wyboru szkoły średniej, to proponuję udać się na uczelnię, która nauczy Was programowania. Za kilka lat założycie własną firmę produkującą gry mobilne i będziecie zarabiać gigantyczne pieniądze.



Wcale nie żartuję, ta branża jest obecnie jednym z najbardziej dochodowych sektorów rynku, co potwierdza najnowszy raport przygotowany przez firmę SuperData Research, który podsumowuje kończący się właśnie rok.

Wynika z niego, że w 2016 roku zyski producentów gier mobilnych wyniosły astronomiczne 91 mld dolarów. Co więcej, eksperci szacują, że w ciągu najbliższych trzech lat, zyski znacznie wzrosną, gdyż coraz więcej producentów gier będzie oferować lepsze i bardziej rozbudowane tytuły, które dodatkowo będą jeszcze mocniej promowane, z wykorzystaniem modelu takiego, jaki obecnie stosowany jest na rynku konsol.



SuperData Research twierdzi również, że obecnie gry mobilne mają każdego miesiąca 2,6 mld aktywnych użytkowników co oznacza, że bawi się nimi co trzeci mieszkaniec naszej planety, przy czym najwięcej graczy mieszka w rejonie Azji-Pacyfiku.

W tym roku najbardziej dochodową produkcją było Pokemon Go, które przyniosło łącznie 788 mln dolarów. Z kolei wydane niedawno Super Mario Run, w trzy dni zapewniło wydawcy 14 mln dolarów. Oczywiście nie można zapominać też o takich tytułach jak Monster Strike oraz Clash of Clans, które już od kilku lat przynoszą swym producentom gigantyczne pieniądze.

Źródło: Superdataresearch.com

You may also like...