Samsung zdominował europejski rynek smartfonów
Canalys opublikowało najnowszy raport sprzedaży smartfonów w Europie. Największym sprzedawcą tego sprzętu jest Samsung, do którego należy 35,7% rynku.
Firma Canalys opublikowała właśnie najnowszy raport obrazujący europejski rynek smartfonów. Zestawienie obejmuje trzeci kwartał bieżącego roku i pokazuje, że Europa odkrywa istotną rolę w globalnych wynikach sprzedaży urządzeń mobilnych.
Samsung sprzedaje najwięcej smartfonów w Europie
Największym dystrybutorem smartfonów na Starym Kontynencie jest bez wątpienia Samsung. Koreański koncern w trzecim kwartale sprzedał 18,7 mln urządzeń, co dało mu aż 35,7 procentowy udział w rynku. Jest to aż 26 procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wówczas firma sprzedała 14,8 mln urządzeń i należało do niej 30,4 % europejskiego rynku.
Na drugim miejscu znalazło się Huawei z całkiem niezłym wynikiem 11,6 mln smartfonów oraz 22,2% udziałem w rynku. Co ciekawe, sprzedaż chińskiego koncernu w trzecim kwartale jest niemalże identyczna z ubiegłym rokiem. Mamy jednak spory wzrost w porównaniu do poprzedniego kwartału, kiedy to firma sprzedała tylko 8,5 mln urządzeń.
Podium zamyka Apple, które w ostatnim kwartale sprzedało na Starym Kontynencie 9,8 mln smartfonów, co dało jej aż 18,6 procentowy udział w rynku. W porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku da się jednak zauważyć 4 procentowy spadek zainteresowania sprzętem tej firmy. W tamtym okresie koncern sprzedał 10,2 mln urządzeń i miał 20,9 procentowy udział w rynku.
Najbardziej imponująco wygląda jednak wynik Xiaomi. Wprawdzie firma w trzecim kwartale sprzedała w Europie tylko 5,5 mln urządzeń, co dało jej 10,5% udział w rynku. Jeśli jednak porównamy to z zeszłym rokiem, to zauważymy aż 73 procentowy wzrost sprzedaży, ponieważ wówczas klienci kupili tylko 3,2 mln jej urządzeń.
Najgorzej na Starym Kontynencie radzi sobie jednak HMD Global. Wydawałoby się, że fińska firma ma w swej ofercie wiele ciekawych modeli, więc jej sprzęt powinien dobrze się sprzedawać. Tymczasem w zeszłym kwartale klienci kupili zaledwie 0,9 mln jej urządzeń, co daje tylko 1,8 procentowy udział w rynku. Co więcej, jest to gorszy wynik niż w zeszłym roku, kiedy to kupiono 1,2 mln smartfonów.
Technogadżet w liczbach