Luty najgorszym miesiącem dla branży smartfonów
Najnowszy raport Strategy Analytics potwierdza, że luty był najgorszym miesiącem dla branży smartfonów. W porównaniu do zeszłego roku sprzedaż spadła bowiem o 38%.
Koronawirus nie oszczędza żadnej gałęzi rynku, szczególnie mocno uderzając w branżę smartfonów. Firmy mają duże problemy nie tylko z produkcją sprzętu, co może wpływać na terminy premier. Jak wczoraj informowałem, epidemia może spowodować opóźnienie rynkowego debiutu iPhone’a 12, który pojawi się później niż planowano.
Ludzie kupują też mniej smartfonów, co jest po części spowodowane zamykaniem oficjalnych salonów producentów. Apple kilka dni temu poinformowało, że do 27 marca zamyka wszystkie swe sklepy poza Chinami. Problemem są także finanse, gdy zamknięte firmy sprawiają, że ludzie mają mniej pieniędzy na zbytki, w tym również kupowanie nowych telefonów.
Najnowszy raport Strategy Analytics pokazuje jak tragiczna jest sytuacja na rynku sprzętu mobilnego. Analitycy opublikowali wyniki sprzedaży z lutego, które pokazują iż jest to najgorszy miesiąc w historii tej branży. W tym okresie sprzedaż urządzeń mobilnych spadła bowiem aż o 38 procent w porównaniu do ubiegłego roku. Przekładając to na liczby, sprzedano 61,8 mln urządzeń, w porównaniu do 99,2 mln z analogicznego okresu 2019 roku. Co więcej, spadek sprzedaży jest nie tylko w ujęciu rocznym, gdyż w lutym sprzedano również o 39% urządzeń mniej niż w styczniu.
Mimo spadku sprzedaży zanotowanego przez wszystkich producentów, najlepiej w tym okresie poradził sobie Samsung. Koreański koncern w tym okresie wprowadził do sprzedaży nie tylko nową rodzinę Galaxy S20, ale też składany model Galaxy Z Flip. Na dalszych miejscach znalazły się Apple, Xiaomi, Huawei, Oppo oraz Viovo.
Z pełną treścią raportu możecie zapoznać się bezpośrednio na stronie analityków.
Technogadżet w liczbach