Samsung chce rywalizować z Alexą. Bixby dostał własny sklep z funkcjami

Samsung poinformował o uruchomieniu Bixby Marketplace. Jest to sklep, w którym użytkownicy koreańskiego asystenta znajdą kapsuły rozszerzające jego możliwości.

Samsung wciąż próbuje przebić się na rynku cyfrowych asystentów ze swym produktem Bixby. Opracowana przez inżynierów koreańskiej marki technologia, wprawdzie stale zyskuje nową funkcjonalność, ale nadal jest pod tym względem w tyle za konkurencją. Najbardziej odstaje bowiem od Alexy, czyli asystenta Amazonu, który ma własny sklep oferujący dziesiątki tysięcy aplikacji.

Koreańska marka nie chce być gorsza i właśnie uruchomiła Bixby Marketplace, dostępny dla użytkowników z Korei Południowej oraz USA. Jest oficjalna platforma, w której użytkownicy mogą znaleźć szeroką gamę usług rozszerzających możliwości cyfrowego asystenta.

Są tam dostępne tzw. kapsuły, tworzone przez programistów, pozwalające spersonalizować funkcjonalność pomocnika. W ten sposób możemy go lepiej dopasować do naszych indywidualnych potrzeb, co zdecydowanie zwiększa jego użyteczność. W sklepie znajdziemy m.in., kapsuły do Google Maps, Spotify, iHeartRadio, Yelp oraz wielu innych aplikacji. Kapsuły pogrupowano według kategorii, takich jak: Produktywność, Biznes i finanse, Sport, Zakupy itp., aby łatwiej było znaleźć to czego potrzebujemy.

Kapsuły nie są oczywiście przypadkowe, lecz specjalnie dobrane przez specjalistów. A dodatkowo znajdują się przy nich recenzje, więc użytkownik może samodzielnie ocenić ich przydatność. Posiadacz smartfona może także oceniać poszczególne kapsuły oraz dodawać własne recenzje.

Samsung ma nadzieję, że Bixby Marketplace zachęci deweloperów do wspi9erania firmowego asystenta. To oczywiście dopiero początek działań w tej materii, a kolejne plany koreańskiej marki, poznamy już jesienią podczas konferencji w San Jose.

Bixby Marketplace

Źródło: Samsung.com

You may also like...