Samsung ukarany grzywną za fałszywą reklamę wodoszczelności smartfonów

Australia nałożyła na koncern Samsung 14 mln dolarów kary, w związku z fałszywą reklamą smartfonów z serii Galaxy. Sprawa dotyczy wodoszczelności urządzeń oraz ich odporności na wodę morską oraz basenową.

Reklamy bardzo często nie mówią nam całej prawdy i zdarza się, że kupiony produkt nie posiada takich właściwości jakie obiecywał jego producent. Na szczęście istnieją instytucje, które dbają o to, by reklama nie wprowadzała nas w błąd i bardzo często nakładają z tego powodu kary na producentów.

Tak też stało się w przypadku Samsunga, na którego Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) nałożyła właśnie karę w wysokości 14 mln dolarów australijskich. Sprawa dotyczy wprowadzania w błąd klientów odnośnie wodoszczelności oferowanych smartfonów z serii Galaxy.

Producent twierdzi bowiem, że mimo klasy wodoszczelności IP68 obejmującej tylko słodką wodę, urządzenia są też odporne na wodę morską oraz basenową. Tymczasem nie jest to prawda. ACCC uważa, że fałszywe reklamy tej cechy sprzętu wpłynęły na setki konsumentów. Część z nich mogła uszkodzić telefony w wyniku zaufania błędnej ocenie klasy wodoszczelności. Fałszywe reklamy dotyczyły wielu urządzeń koreańskiej marki. W tym flagowych modeli Samsung Galaxy S7 i S7 Edge oraz ich następców S8, S8+ oraz Note 8.

Telefony znalazły się w sumie w 9 reklamach, na które ACCC powołało się przy podejmowaniu decyzji. W rezultacie sąd federalny nakazał koncernowi Samsung zapłacenie kary w wysokości 14 mln AUD.

Samsung

Źródło

You may also like...