Samsung traci chiński rynek smartfonów
Choć Samsung jest największym producentem smartfonów na świecie, to praktycznie nie liczy się już w Chinach. Z najnowszych danych wynika bowiem, że jego udział w tamtejszym rynku spadł obecnie poniżej 1 procenta.
Samsung ma bardzo silną pozycję na rynku elektroniki użytkowej. Firma niedawno chwaliła się rekordowymi zyskami za zeszły rok, osiągniętymi głównie dzięki oddziałowi zajmującemu się produkcją półprzewodników. Całkiem nieźle idzie koncernowi również w kwestii urządzeń mobilnych, ale jak się okazuje nie na wszystkich rynkach.
Koreański gigant praktycznie nie liczy się już w Państwie Środka. Co ciekawe, jeszcze w 2015 roku należało do niego 20 procent tamtejszego rynku. Jednakże już w trzecim kwartale zeszłego roku, udział spadł do zaledwie 2 procent. Z danych firmy Strategy Analytics wynika, że w ostatnim kwartale 2017 roku, zmniejszył się do zaledwie 0,8%.
Pierwszą piątką największych producentów są tam takie firmy jak Huawei, Oppo, Vivo, Xiaomi oraz Apple. Samsung zajmuje natomiast odległe 12 miejsce. Firma nie jest w stanie rywalizować z lokalnymi producentami jadącymi na bardzo małej marży, którzy mogą dzięki temu zaoferować zdecydowanie lepsze ceny.
Choć koncernowi obecna sytuacja bardzo się nie podoba, to nie zamierza się jeszcze poddawać. Dj Koh, szef działu mobilnego poinformował dziennikarzy, że koncern spróbuje zupełnie innego podejścia.
Chiny nie są jednak jedynym problemem Samsunga. Pozycja koncernu słabnie także w Indiach, drugim pod względem wielkości rynku zbytu dla smarfonów. Przez wiele lat był tam liderem, ale sytuacja zmieniła się po pojawieniu się tam Xiaomi, które stało się największym sprzedawcą urządzeń mobilnych w tym kraju.
Źródło: Theinvestor.co.kr
Technogadżet w liczbach