Amerykańskie sieci handlowe wycofują się z płyt CD
Best Buy oraz Target zaczynają powoli wycofywać się ze sprzedaży płyt CD oraz urządzeń do ich odtwarzania. To jasny sygnał, że ten format zapisu muzyki traci na popularności.
Cyfrowa dystrybucja filmów i muzyki sprawiła, że coraz rzadziej sięgamy po fizyczne nośniki. Z punktu widzenia użytkownika jest to bowiem wygodniejsze, a przy tym zdecydowanie tańsze rozwiązanie. Po co płacić po kilkadziesiąt złotych za jedną płytę lub film, skoro za relatywnie niewielkie pieniądze możemy kupić abonament do Netflixa i Spotify, zyskując w ten sposób dostęp do tysięcy filmów i seriali oraz milionów piosenek.
Amerykańskie sieci Best Buy oraz Target również zauważyły spadek zainteresowania cyfrowymi nośnikami, więc postanowiły zacząć powoli wycofywać się z płyt CD. Na razie nie zamierzają całkowicie zaprzestać ich sprzedaży, lecz planują znacznie ograniczyć dostępną ofertę.
Best Buy zaczyna usuwać ze swej strony zarówno płyty CD, jak również urządzenia służące do ich odtwarzania. Firma uważa, że z powodu malejącego zainteresowania, nie ma już sensu utrzymywać tych produktów w swej ofercie. Target również podejmuje bardzo podobne kroki. Choć firma wciąż sprzedaje jeszcze nowe albumy, to znacznie zredukowała katalog muzyczny z 300 do zaledwie 100 pozycji.
Źródło: Startribune.com
Technogadżet w liczbach