Użytkownicy smartfonów Samsunga skarżą się na puchnące baterie
Coraz więcej użytkowników starszych smartfonów Samsunga zgłasza problem z puchnącymi bateriami. Sprawa dotyczy kilku modeli z topowych serii koreańskiej marki.
Jak zapewne pamiętacie, kilka lat temu Samsung miał gigantyczny problem z bateriami, którego rozwiązanie kosztowało firmę olbrzymie pieniądze. Koreańska marka zaliczyła bowiem wtopę z modelem Galaxy Note 7, którego akumulatory stawały w płomieniach, co zmusiło producenta do wycofania tego sprzętu.
Aby w przyszłości uniknąć podobnych problemów, koncern ograniczył moc ładowarek do 45 W. W przeciwieństwie do innych producentów nie zamierza jej zwiększać, co może nie każdemu się podobać, ale przynajmniej zapewnia odpowiedni poziom bezpieczeństwa.
Nietypowy problem z bateriami
Okazuje się jednak, że Samsungowi nie udało się całkowicie wyeliminować problemów z akumulatorami w swych smartfonach. Youtuber MrWhoseTheBoss zauważył bowiem, że kilka jego telefonów tej marki ma spuchnięte baterie, co możecie zobaczyć na poniższym wideo.
YouTuber twierdzi, że trzyma swe starsze telefony na specjalnej półce z kontrolowaną temperaturą. Zauważył jednak, że w modelach Galaxy S6, Galaxy Note 8 i Galaxy S10 5G, baterie z niewyjaśnionych przyczyn spuchły, rozsadzając obudowę.
Początkowo sądził, że spowodowała to fala upałów, która niedawno nawiedziła Wielką Brytanię. Skonsultował się jednak ze znajomym youtuberem MKBHF, który zauważył u siebie podobny problem. Gdy nagłośnił sprawę okazało się, że wiele innych youtuberów także ma kłopoty z puchnącymi bateriami w starszych urządzeniach producenta. Co ciekawe nie ogranicza się on tylko do starszych modeli, ale też nowszych. Potwierdzono go bowiem w Galaxy S20 FE oraz Galaxy Z Fold 2.
Istnienie problemu potwierdził również znany serwis JerryRigEverything, który założył w tym celu temat na Twitterze. Temat szybko zapełnił się wpisami użytkowników skarżących się na ten sam problem. Wiele osób twierdzi, że ich baterie w ich starszych smartfonach spuchły, gdy sprzęt nie był przez dłuższy czas użytkowany. Warto jednak nadmienić, że zgłoszenia dotyczyły nie tylko sprzętu Samsunga, ale też urządzeń innych marek, jak chociażby Vivo X50 Pro.
MrWhoseTheBoss próbowali skontaktować się w tej sprawie z producentem, ale na razie nie doczekał się odpowiedzi. Dla koncernu może to poważny problem wizerunkowy.
Technogadżet w liczbach