Smartwatche Apple zdominowały rynek w pierwszym kwartale
Najnowszy raport pokazuje dominację Apple na rynku urządzeń noszonych. Jego smartwatche mają bowiem aż 53-procentowy w nim udział.
Praktycznie wszystko co wyprodukuje Apple, szybko staje się rynkowym hitem, sprzedając w milionach egzemplarzy. Tak samo jest również ze sprzętem noszonym, gdyż amerykański koncern, w pierwszym kwartale roku zdominował ten rynek.
Z najnowszego raportu wynika, że smartwatche firmy z Cupertino, mają aż 53 procent tego rynku i są najchętniej kupowane ze wszystkich tego typu urządzeń. Na drugim miejscu uplasował się Samsung do którego należy 12,8% rynku. Koreańskiemu koncernowi po piętach depcze natomiast Fitbit, z wynikiem 12,2%.
W przypadku Samsunga, to najchętniej kupowanym modelem zegarka jest Samsung Gear S3. Sprzęt zdobył popularność dzięki pojemnej baterii, wbudowanemu GPS’owi oraz wspieraniu mobilnego systemu płatności Samsung Pay.
Jeśli natomiast chodzi o zestawienie liczby zegarków, które trafiły do sklepów (nie o urządzenia, które się sprzedały), to Apple również zajmuje pierwsze miejsce. Firma dostarczyła do sklepów 16% wszystkich urządzeń noszonych. Na drugim miejscu znalazło się Xiaomi, którego dostawy Mi Band 2 osiągnęły 15,5%. Trzecią pozycję zajęła firma Fitbit, z wynikiem 12,3%.
Źródło: Koreaherald.com
Technogadżet w liczbach