Sony też myśli nad reklamami w darmowych grach na PlayStation

Microsoft nie jest jedyną firmą rozważającą wzbogacenie darmowych gier o reklamy. Podobny pomysł chce wprowadzić u siebie również koncern Sony.

Kilka dni temu informowałem, że Microsoft planuje umieszczenie reklam w darmowych grach z modelem free-to-play. Okazuje się jednak, że amerykański koncern nie jest jedynym zainteresowanym tego typu pomysłem.

Podobną koncepcję rozważa również Sony, źródła donoszą, że japoński gigant prowadzi obecnie jej testy. Pomysł zakłada stworzenie prywatnego rynku, który służyłby do sprzedaży przestrzeni reklamowej w darmowych grach. Obejmowałoby to billboardy oraz inne reklamy środowiskowe, a także skórki postaci i przedmioty kolekcjonerskie.

Nie ustalono jeszcze ostatecznego kształtu nowego projektu, a jego szczegóły są wciąż dopracowywane. Nie wiadomo też czy Sony zechce pobierać prowizje od przychodów z reklam, czy też poprosi studia o zapłacenie za transmisję danych. Na razie koncern robi rozeznanie rynku firm działających na rynku technologii reklamowych. Wiemy jednak na pewno, że koncern położy duży nacisk na ochronę prywatności. Nie pozwoli bowiem na zbieranie danych osobowych, chociażby takich jak adresy email.

Jeśli przecieki okażą się prawdziwe, być może nowy program reklamowy ruszy już pod koniec bieżącego roku. A wówczas posiadacze konsol PlayStation 5 dostępnych w tych sklepach, będą musieli pogodzić się z masą reklam pojawiających się w ich ulubionych grach.

Sony

Źródło

You may also like...