Spotify resetuje setki tysięcy haseł po wycieku danych
Spotify podjęło decyzję o resecie haseł ponad 350 tys. haseł użytkowników, po tym jak znaleziono je w sieci. Firma chce w ten sposób chronić swych klientów.
Parę dni temu informowałem o poważnym wycieku danych użytkowników Spotify. Eksperci ds. bezpieczeństwa podczas projektu mapowania sieci natrafili w sieci na niezaszyfrowaną bazę danych ważącą 72 GB, która zawierała ponad 380 mln różnego rodzaju haseł. Bliższe przyjrzenie się znalezisku ujawniło, że znajdowały się w niej również loginy i hasła użytkowników popularnego serwisu streamingowego.
Pochodzenie bazy danych nie jest znane. Eksperci uważają jednak, że zawiera informacje pochodzące z różnych źródeł, w tym także z wcześniejszych ataków hakerskich. Znalezione w niej hasła mogły posłużyć przestępcom nie tylko do włamania do Spotify, ale też innych usług sieciowych. Wiele osób używa bowiem tych samych haseł w różnych miejscach, znacznie ułatwiając tym samym zadanie hakerom.
Eksperci oczywiście powiadomili Spotify o swym odkryciu, więc serwis natychmiast podjął kroki mające na celu zabezpieczenie swych użytkowników. Firma rozpoczęła reset haseł ponad 350 tys. kont, które znajdowały się we wspomnianej bazie.
Jeżeli nie będziecie mogli zalogować się do ulubionego serwisu muzycznego lub otrzymacie email o zresetowanym haśle, nie wpadajcie w panikę. Oczywiście trzeba będzie wówczas ustalić nowe hasło i to najlepiej unikalne, którego nie będziecie używać w żadnych innych usługach sieciowych.
Technogadżet w liczbach