Spotify planuje targetowanie reklam w podcastach

Spotify zapowiada zmiany w systemie reklam emitowanych podczas słuchania podcastów. Zapewni je specjalny system o nazwie Streaming Ad Insertion.

Spotify stara się zarabiać na swej usłudze za pomocą reklam emitowanych jej użytkownikom. Pojawiają się one nie tylko podczas słuchania muzyki, ale też zyskujących coraz większą popularność podcastów. Platforma chce jednak zwiększyć zyski z tej usługi, dlatego zapowiada wprowadzenie targetowania reklam.

Obecnie reklamy działają w podobny sposób jak w cyfrowych magazynach, a więc tematycznie nawiązują do tego co akurat słuchamy. Są pobierane równocześnie z podcastem, a więc każdy jego słuchacz dostaje te same reklamy. To mało efektywny sposób, gdyż promowane produkty na pewno nie zainteresują wszystkich. Platforma chce to zmienić i zapowiada reklamy dostosowane do konkretnego słuchacza.

Firma zastosuje system Streaming Ad Insertion, który ma działać na podobieństwo reklam emitowanych w sieci. Innymi słowy platforma wykorzysta dane zgromadzone na temat użytkowników, by w czasie rzeczywistym dostarczać reklamy pasujące do ich preferencji. Dodam, że nowa funkcja będzie działała tylko podczas słuchania podcastów online. W przypadku gdy słuchamy ich offline, reklamy otrzymamy w dotychczasowy sposób.

Według przeprowadzonych przez firmę badań, około 81% słuchaczy podcastów, podejmuje działania po wysłuchaniu reklamy. To całkiem sporo, jednakże reklamy targetowane, pozwoliłby zwiększyć zaangażowanie użytkowników. Na tę chwilę nowy system przechodzi testy, a firma prezentuje go tylko podczas pokazów.

Spotify

Źródło

You may also like...