Strava najchętniej pobieraną aplikacją fitness w 2020 roku

Firma Sensor Tower opublikowała najnowszy raport dotyczący popularności aplikacji fitness w drugim kwartale. Najchętniej pobieranym produktem w tym zestawieniu była Strava.

Na zewnątrz robi się coraz cieplej, a słoneczna pogoda zachęca do wychodzenia z domu. Wyciągamy więc z szaf stroje do biegania, a z piwnic oraz garaży rowery i wyruszamy w plener, by zrzucić zbędne kilogramy.

Oczywiście w dzisiejszych czasach ćwiczy się z odpowiednią aplikacją na smartfony. A jeśli chcecie dowiedzieć się, która z nich jest aktualna. to warto zajrzeć do najnowszego zestawienia Sensor Tower. Firma przygotowała raport dotyczący popularności tego typu narzędzi w drugim kwartale bieżącego roku.

Najpopularniejsze aplikacje fitness

Wynika z niego, że w styczniu liczba instalacji aplikacji fitness bardzo się zwiększyła, ale już w lutym zanotowano znaczący spadek. Zapewne było to spowodowane epidemią COVID-19, która zmusiła wiele osób do pozostania w domach. Nie można było iść na siłownię czy pobiegać do lasu, więc aplikacje przestały być potrzebne. W marcu natomiast widać kolejny, który ma miejsce również w kwietniu.

W sumie w drugim kwartale zanotowano aż 47 procentowy wzrost popularności takich aplikacji, a łącznie pobrano ich w tym czasie 656 mln razy. To oczywiście niepełne wyniki, gdyż drugi kwartał jeszcze trwa, więc mogą być znacznie lepsze.

Strava

Tylko w kwietniu pobrano aplikacje fitness 339,7 mln razy, co jest aż 84 procentowym wzrostem w porównaniu do stycznia. Jeśli natomiast chodzi o przychody, to wyniosły 160,5 mln dolarów i były o 14,5 procent wyższe niż w styczniu.

Jak dotąd najpopularniejszą aplikacją fitness w tym roku jest Strava. W porównaniu do stycznia liczba jej pobrań wzrosła o 178 procent i wyniosła 3,4 mln. Natomiast przychody twórców zwiększyły się o 166 procent i wyniosły 6,4 mln dolarów.

Strava

Dodam, że wspomniana aplikacja dostępna jest w wersji darmowej oraz płatnej. Pierwsza z nich umożliwia śledzenie aktywności fizycznej oraz publikowanie wyników w mediach społecznościowych. Płatna wersja posiada więcej funkcji, takich jak tworzenie spersonalizowanych celów, analiza ćwiczeń, porównanie efektywności itp.

Źródło

You may also like...