Streek T5 idealnym rowerem cargo dla dostawców i kurierów
Japońska firma Envision Incorporated zaprojektowała niezwykły elektryczny rower cargo, dla dostawców i kurierów. Streek T5 jest kilkupoziomowy, co pozwala przewieźć więcej ładunku.
Jeszcze kilka lat temu większość towarów do sklepów czy kawiarni zlokalizowanych w centrach miast, transportowano autami spalinowymi. Sytuację zmieniły jednak czyste strefy z zakazami wjazdu, a także opłaty za wjazd samochodami do centrów miast. Potrzebny był nowy środek transportu, który nie będzie generował dodatkowych kosztów i pozwoli nadal sprawnie dostarczać towary. Tak powstały rowery cargo, które nadal ewoluują, zwiększając swą funkcjonalność.
Ciekawą propozycję w tym temacie ma japońska firma Envision Incorporated, która zaprezentowała elektryczny rower cargo Streek T5. Dzięki specjalnie zaprojektowanej ramie pętlowej jest to konstrukcja dwupoziomowa, a przy tym wystarczająco kompaktowa, aby pomieścić się w ciasnych ulicach. To praktyczne rozwiązanie do przewożenia ładunków w centrach miast o dużym natężeniu ruchu.
Dzięki szeroko otwartemu wnętrzu ramy o wymiarach 67 x 64 cm, rower może przewieźć całkiem spory ładunek. Aby zapobiec chwianiu się przewożonych elementów, konstruktorzy zamontowali przednią ramę na dwóch niezależnie zawieszonych, przechylanych 18-calowych kołach przednich.
Elektryczny silnik o mocy 250 W ze wspomaganiem pedałowania, pomaga rowerzystom pokonywać obciążenia do 60 kg. Dzięki akumulatorowi o pojemności 374 Wh, rower ma także całkiem niezły zasięg do 120 km w trybie ekonomicznym lub 50 km w trybie pełnej mocy. Maksymalna prędkość wspomagana wynosi 24 km/h. Sam rower ma wymiary 189 x 59 cm i bez ładunku waży 32 kg.
Streek T5 jest na razie prototypem, jednak gotowym już do seryjnej produkcji. Japońska firma zamierza rozpocząć przyjmowanie zamówień na elektryczny rower cargo już wiosną przyszłego roku. Wstępne szacunki dotyczące ceny mówią o 2975 dolarach. Przed rozpoczęciem seryjnej produkcji może się ona jeszcze zmienić.
Technogadżet w liczbach