Tidal walczy z konkurencją darmowym dostępem do muzyki

Tidal po raz pierwszy wprowadza możliwość słuchania muzyki całkowicie za darmo. Użytkownicy dostaną dostęp do całego katalogu wykonawców, jednak będą musieli liczyć się z reklamami przerywającymi streaming.

Tidal wybrał nieco inną strategię biznesową niż inne serwisy muzyczne. Platforma nigdy nie oferowała bowiem możliwości słuchania muzyki za darmo, poza 30-dniowym okresem próbny. Natomiast klientów próbowała przekonać do siebie dając im dostęp do streamingu muzyki w bardzo wysokiej jakości. Ten plan okazał się jednak nłędem, gdyż ceny abonamentu okazały się znacznie wyższe od rywali. A sami klienci niekoniecznie widzieli potrzebę słuchania muzyki w audiofilskiej jakości.

Platforma postanowiła więc całkowicie zmienić swą strategię i po raz pierwszy oferuje swym użytkownikom darmowy dostęp. Właśnie ogłoszono uruchomienie darmowego planu o nazwie TIDAL Free. Daje on użytkownikom dostęp do pełnego katalogu muzyki, przerywanej jednak co jakiś czas reklamami.

Niestety póki co darmowe słuchanie muzyki dostępne jest tylko dla mieszkańców Stanów Zjednoczonych. Firma wprawdzie zapewnia, że nową ofertę wprowadzi także na inne rynki, ale na razie nie zdradza kiedy to nastąpi.

Jeśli nie lubicie reklam, to możecie zdecydować się na płatny dostęp w postaci dwóch pakietów HiFi oraz HiFi Plus. Pierwszy kosztuje 19,99 zł miesięcznie, oferując jakość dźwięku do 1411 kbit/s oraz możliwość słuchania offline z nieograniczoną liczbą pominięć.

Drugi pakiet to wydatek 39,99 zł miesięcznie, zaś jakość muzyki wynosi do 9216 kbit/s. Dodatkowo mamy dostęp do formatów Dolby Atmos Music, Sony 360 Audio Recordings i Master Quality Authenticated.

Tidal

Źródło

You may also like...