Autonomiczna jazda w samochodach Volkswagena płatna od kilometra
Volkswagen zamierza oferować w swych pojazdach tryb autonomicznej jazdy płatny od kilometra. Może więc być znacznie tańszy niż w przypadku konkurencyjnej Tesli.
Tesla jest jednym z pierwszych producentów aut, który oferuje w swych pojazdach tryb autonomicznej jazdy o nazwie Autopiloit. Nabywca amerykańskiego elektryka musi jednak sporo zapłacić za korzystanie z takiej możliwości, gdyż niezbędne wyposażenie kosztuje aż 12 tys. dolarów, które trzeba dodać do ceny zamawianego auta.
Tymczasem nie wiadomo jak często będzie się korzystało z Autopilota, więc jego zakup może nie być aż tak bardzo opłacalny. Volkswagen ma jednak inny pomysł na oferowanie trybu autonomicznej jazdy, który może być bardziej atrakcyjny cenowo dla klientów. Firma chce bowiem udostępniać go w takiej formie, aby klient płacił tylko za jego użytkowanie.
VW na razie nie znajduje się jeszcze na etapie autonomicznej jazdy poziomu 4. Jednak firma dąży do tego, by sztuczna inteligencja mogła przejąć nad autem kontrolę w stopniu wystarczającym, aby kierowca mógł pracować, odpoczywać lub oglądać film. Zamiast więc skupiać się na prowadzeniu auta, będzie mógł przygotować się do spotkania lub też korzystać z usług powiązanych z kontami Google i Apple.
Taki pomysł może być interesujący, pod warunkiem, że ceny będą ustalone na odpowiednio niskim poziomie. Mimo to, taka forma może się jednak opłacać tylko do pewnego etapu. Jeśli bowiem przyszły klient zamierza często jeździć w trybie autonomicznym, to każdorazowe płacenie za jego użytkowanie stanie się mało opłacalne. Wówczas jednorazowa opłata za osprzęt będzie lepszym wyjściem.
Technogadżet w liczbach