W święta wydaliśmy na aplikacje setki milionów

Według najnowszego raportu Sensory Tower, posiadacze smartfonów z Androidem oraz iOS, podczas świąt wydali na aplikacje łącznie 400 mln dolarów. To ponad 34-procentowy wzrost w porównaniu do zeszłego roku.

Pandemia spowodowała, że ostatnie święta spędzaliśmy w głównie we własnych domach. Przez to wiele osób miało dużo wolnego czasu, z którym nie wiedzieli co zrobić. Masa ludzi postanowiła więc sięgnąć po swe smartfony i zakupić jakąś fajną aplikację, która pomogłaby zabić nudę.

Aplikacje sprzedawały się rewelacyjnie

Według najnowszego raportu firmy Sensory Tower, tak właśnie uczyniła ogromna liczba użytkowników smartfonów z Androidem oraz iOS. Analitycy ustalili, że podczas świąt na aplikacje wydano łącznie około 400 mln dolarów. Dla porównania w analogicznym okresie ubiegłego roku, wydatki na zakup aplikacji wyniosły 300 mln dolarów. Mówimy więc o wzroście rzędu aż 34,5 procent.

Z danych wynika, że w tym okresie najchętniej kupowaliśmy gry, które odpowiadają za 27 procent wszystkich wydatków. Przekłada się na kwotę 295,6 mln dolarów, a więc również można tu mówić o sporym wzroście sprzedaży. W analogicznym okresie zeszłego roku wydatki wyniosły 232,4 mln dolarów.

Hitem ubiegłorocznych świąt była gra Honor of Kings firmy Tencent, na którą wydano 10,7 mln dolarów. W porównaniu do poprzedniego roku jest to wzrost o 205,7 procent, gdyż wydatki na grę wyniosły 3,5 mln dolarów.

Najwięcej wydano na gry

Na aplikacje nie związane z grami w czasie świąt wydano 112 mln dolarów, co daje 59 procentowy wzrost (70,5 mln) w porównaniu do zeszłego roku. W App Store oraz Google Play Store największe zyski przyniosły aplikacje z kategorii Rozrywka. W pierwszym sklepie wyniosły 19,3 mln dolarów co dało 21,8 procent wszystkich wydatków. Natomiast w Play Store było to 4,3 mln dolarów lub 18,5 procent.

Najpopularniejszą aplikacją poza grami był podczas świąt TikTok, na którego użytkownicy wydali łącznie 4,7 mln dolarów.

Większość pieniędzy wydano w sklepie App Store, a było to 276,6 mln dolarów, co daje 68,4 procent ogólnej kwoty i jest to wzrost o 35,2%. W Google Play Store zostawiono natomiast 129 mln dolarów, co daje wzrost o 33% w porównaniu do zeszłego roku.

Jeśli natomiast chodzi o kraje, w których na aplikacje wydano najwięcej, to pierwsze miejsce zajęły Stany Zjednoczone. Tamtejsi użytkownicy zostawili w obu sklepach 87,2 mln dolarów, co w porównaniu do poprzedniego roku daje 26,4 procentowy wzrost. Na aplikacje użytkowe wydano 24,8 mln dolarów (wzrost o 72,2%), zaś aplikacje z kategorii Rozgrywka dały 9,6 mln dolarów (22,5%).

Najpopularniejszą grą w USA było w tym czasie Roblox. Tamtejsi konsumenci wydali na nią 6,6 mln dolarów, czyli aż o 40,4 procent więcej niż zeszłym roku. W kategorii aplikacji niezwiązanych z grami, najpopularniejszą okazał się Disney+. Konsumenci wydali na nią 2,6 mln dolarów.

aplikacje

Źródło

You may also like...