Wirtualny salon ułatwi zakup auta?
Kilka dni temu włoski Fiat, w ramach eksperymentu uruchomił w Brazylii pierwszą internetową sieć dealerską. Firma ma nadzieję, że w ten sposób ułatwi konsumentom proces kupowania aut i tym samym zwiększy swe zyski.
Usługa o nazwie LiveStore nie jest typowym wirtualnym salonem, w którym możemy nabyć auto. To coś znacznie więcej, gdyż łączy konsumenta z ekspertami włoskiej marki, którzy udzielą mu wszelkiej pomocy oraz zaproszą na wirtualną jazdę testową, pozwalającą ocenić walory auta.
Przedstawiciele Fiata będą nosić hełmy MyStream, zaprojektowane specjalnie do tego celu, które dzięki zainstalowanej kamerze o wysokiej rozdzielczości, mikrofonowi oraz słuchawkom, dostarczą nie tylko dokładny obraz wszystkich elementów, ale też pozwolą poznać wszystkie szczegóły wyposażenia, parametry silnika itp.
Osobiście uważam jednak, że nic nie zastąpi nam osobistej wizyty w salonie, gdyż usługa nie pozwoli np. sprawdzić pozycji za kierownicą, jakości użytych materiałów, rozmieszczenia przycisków itp. Ale istotnie może klientów w ten sposób zachęcić do wizyty w salonie.
Źródło: Livestore.fiat.com.br
Technogadżet w liczbach