Xiaomi pokazało tani smartwatch Mi Watch
Xiaomi zaprezentowało dziś swój najnowszy smartwatch Mi Watch. Produkt z platformą Wear OS oferuje rozbudowaną funkcjonalność, a kupimy go za 700 zł.
Parę tygodni temu Xiaomi zaprezentowało swój najnowszy smartwatch o nazwie Mi Watch. Zaskoczenie sprzętem było tym większe, że z wyglądu bardzo przypomina konkurencyjny Apple Watch i na pierwszy rzut oka można oba produkty ze sobą pomylić. Firma dziś oficjalnie zaprezentowała nowy gadżet, ujawniając jego specyfikację, funkcjonalność oraz rzecz jasna cenę.
Zegarek wyposażono w ceramiczne plecki, zaś po obu stronach koperty znajdują się przyciski oraz dodatkowe wyposażenie. Z prawej mamy pojedynczy przycisk oraz cyfrową koronę służącą do nawigacji po interfejsie. Z lewej strony umieszczono natomiast pojedynczy głośnik oraz mikrofon, co pozwala rozmawiać bezpośrednio z zegarka. A dzięki eSIM możemy całkowicie zrezygnować z pośrednictwa telefonu, gdyż sprzęt jest samowystarczalny w kwestii łączności komórkowej. Nie brakuje w nim też Bluetooth i NFC.
Mi Watch mile zaskakuje ceną
Za wyświetlanie obrazu odpowiada 1,78″ ekran AMOLED z funkcją Always-on, która prezentuje informacje na wyłączonym panelu. Pod maską pracuje natomiast Snapdragon Wear 3100 4G z 1 GB RAM oraz 8 GB pamięci użytkowej. Do atutów sprzętu zaliczymy także baterię 570 mAh, która według producenta wystarczy na 36 godzin działania z włączonym 3G. Jest jeden z największych akumulatorów w smartwatchach, więc długi czas pracy nie jest zaskoczeniem.
Mi Watch działa w oparciu o system Wear OS z nakładką MIUI. Producent zainstalował w nim ponad 40 różnych aplikacji, a jakby tego było mało, to jest jeszcze dostęp do sklepu z nowymi programami. Co więcej, jest on w całości otwarty na deweloperów, więc można oczekiwać, że liczba dostępnych tam programów będzie ciągle rosła. Wśród zainstalowanego oprogramowania znajdziemy oczywiście aplikacje fitness, zapewniające dokładną analizę wykonywanych ćwiczeń. Ale to tylko część dostępnych narzędzi.
Xiaomi Mi Watch trafi do sprzedaży 11 listopada i na początku będzie dostępny tylko w Chinach, a jego cenę ustalono w przeliczeniu na 700 zł. W planach jest też specjalna wersja Premium Edition. Wyposażono ją w szafirowe szkło chroniące ekran, a także ramkę i bransoletę ze stali nierdzewnej. Ten wariant pojawi się jednak dopiero pod koniec roku, a jego cena wyniesie 1080 zł.
Technogadżet w liczbach